رهایی «پایتخت» از دام سکانس جنجالی

فصل ششم سریال پایتخت در فرودین ماه سال جاری پخش شد؛ اما این سریال در شرایطی مبهم به پایان رسید و وعده داد شد که ادامه سریال و قسمت آخر آن پس از اتمام یا کاهش شیوع ویروس کرونا تولید و پخش خواهد شد؛ حالا این روزها، خبرها حکایت از پخش قسمت‌های جدید سریال پایتخت در روز تحویل سال دارد.

 به گزارش آتیه آنلاین، سریال های نوروزی همواره محبوبیت خاصی میان مخاطبین داشته اند و معمولا مهمترین بخش تولیدات صدا و سیما برای این تعطیلات ساخته می شوند که گاه با استقبال خوبی نیز مواجه میشود. در این میان از پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری را می‌توان به عنوان موفق‌ترین سریال طنز نوروزی در سال‌های اخیر نام برد. اما این سریال در فصل ششم با حاشیه های زیادی همراه بود که در نهایت به دلیل همه گیری ویروس کرونا و شباهت دو سه سکانسش با فیلم های قبل از انقلاب ناتمام باقی ماند. در همان زمان مقدم از ناراحتی عوامل پایتخت حرف ‌زد و گفت: «عوامل «پایتخت» انتظار یک تشکر خشک و خالی داشتند و با درایت دوستان ماجرا درحال حل شدن است و تمامی این حواشی از بین می‌رود. تلویزیون خانه ماست و در هر خانواده‌ای دلخوری پیش می‌آید ولی دائمی نیست و باز هم سر یک سفره هستیم.»

اما از آنجا که از نظر حرفه‌ای وقتی سریالی به هر دلیلی ناقص باقی می‌ماند، باید به اتمام برسد، آن هم سریالی همچون «پایتخت» که مخاطب میلیونی در ایران دارد، بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه از صحبت‌های سیروس مقدم، خبر رسید که علاوه بر چند قسمت پایانی فصل ششم، فصل هفتم نیز برای نوروز ۱۴۰۰ ساخته می شود. خبری که انتشارش حاشیه های زیادی را برای این سریال به ارمغان آورد، از نبودن بهبود و سارا و نیکا در سری تازه تا دستمزد بالای محسن تنابنده. اما شواهد نشان می‌داد که ساختن سری هفتم پایتخت و پخش آن در نوروز ۱۴۰۰ به همین سادگی‌ها هم نیست  و همین مساله موجب شد تنابنده با انتشار متنی در فضای مجازی از عدم ساخت فصل جدید پایتخت خبر دهد، به همین خاطر دیگر کمتر کسی تصور می‌کرد که سازندگان سریال پایتخت همان چند قسمت پایانی فصل ششم پایتخت را هم بسازند.

اما در نهایت سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت بسیاری از مخاطبان را شوکه کرد؛ وی گفت: در تلاشیم ادامه «پایتخت ۶» را به نوروز برسانیم و به همین خاطر قسمت‌های باقیمانده آن ساخته می‌شود. طبق قولی که به مردم داده بودیم، تلاش می‌کنیم قسمت‌های باقیمانده سریال را آماده کنیم تا پایتخت ۶ به انتها برسد و نوروز سال آینده روی آنتن برود. گردآوری تمام بازیگران کار سختی است ولی چون همه عوامل می‌خواهند به قولی که به مردم داده‌اند وفادار بمانند، خود را هماهنگ و تنظیم کردند تا مدتی در خدمت این طرح باشند و کار انجام شود. کارگردان پایتخت درباره شروع کار فیلمبرداری سریال گفت: فیلمبرداری را از اوایل بهمن آغاز می‌کنیم و ادامه همان داستان قبل با کمی تغییرات ساخته خواهد شد.

حالا روز گذشته مدیر روابط عمومی معاونت سیما با اعلام خبر بازپخش خلاصه ۷ قسمتی پایتخت ۶ از عید مبعث، از پخش دو قسمت جدید این سریال در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند خبر داد.

مدیر روابط عمومی معاونت سیما در خصوص مشکل سکانس جنجالی این سریال گفت: بعد از تشکیل یک هیأت ویژه در معاونت سیما و بررسی‌های مختلف، در نهایت مشخص شد بی‌توجهی و کم‌دقتی‌هایی موجب اشکالات بخش‌هایی از آخرین قسمت شده است.

خواجه‌نژاد به جلسه سیروس مقدم با رئیس سازمان صداوسیما پیش از آغاز تصویربرداری دو قسمت پایانی سریال اشاره کرد و می‌گوید: «در این نشست سیروس مقدم توضیحاتی درباره کارنامه‌اش و البته سکانس‌های جنجالی داد و مشخص شد که سوءنیتی برنامه‌ریزی شده در کار نبوده، اما رسانه‌های بیگانه با اهداف سوء خود روی آن موج‌سواری کردند.» به گفته مدیر روابط عمومی معاونت سیما بعد از آن جلسه «گروه سازنده موظف شد فصل ۶ را با پایان‌بندی شایسته و مورد انتظار مخاطبان به سرانجام برساند.»

به گفته روابط عمومی رسانه ملی، پس از پخش خلاصه ۷ قسمتی پایتخت ۶ از ۲۱ اسفند همزمان با عید مبعث، دو قسمت جدید این سریال نیز در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند از شبکه یک پخش خواهد شد. اما به نظر می رسد در این دو قسمت جدید مهران احمدی بازیگر نقش "بهبود فریبا" و سارا و نیکا دختران نقی معمولی در داستان حضور ندارند.

سریال «پایتخت» که در حال حاضر در رامسر در حال ضبط و تصویربرداری است، در دو قسمت پایانی نگاهی طنزآمیز به برخی مسائل و حواشی کرونا دارد و در حقیقت روند قصه ۱۵ قسمت قبلی را تکمیل می‌کند. همان‌طور که روابط عمومی سیما اعلام کرده و پیش از آن هم سیروس مقدم وعده‌اش را داده بود پس از ارائه طرح مناسب زمینه تولید فصل هفتم پایتخت هم مهیا خواهد شد.

کد خبر: 10173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =