درخواست رای اعتماد عمران‌خان از پارلمان

نخست‌وزیر پاکستان پس از شکست حزبش در انتخابات سنا خواهان رای اعتماد پارلمان شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر پاکستان در پی شکست غیرمنتظره حزبش بر سر یک کرسی کلیدی مربوط به شهر اسلام آباد در مجلس سنا در انتخابات روز چهارشنبه، تصمیم به طرح درخواست رای اعتماد از پارلمان گرفته است.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان خطاب به یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر اسلام آباد گفت، عمران خان تصمیم گرفته که از پارلمان خواستار رای اعتماد شود.

این تحول ساعاتی بعد از آن مطرح شد که یک ائتلاف مخالف دولت از ۱۱ حزب در پی رقم خوردن تغییر در کرسی های سنای پاکستان استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات جدید را خواستار شد.

قریشی با رد درخواست مخالفان تصریح کرد که عمران خان تا زمان برگزاری رای اعتماد به کارش ادامه خواهد داد.

حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان در انتخابات روز چهارشنبه سنای این  کشور بر طبق نتایج غیررسمی توانست بیشترین میزان کرسی‌ها را در سنا کسب کرده و تبدیل به حزب دارای اکثریت در این مجلس شود.

با این حال حزب حاکم پاکستان به رغم داشتن اکثریت در مجلس ملی که مجلس سفلای پارلمان است، یک کرسی مربوط به اسلام آباد را به ائتلاف مخالفان باخت.

در این کرسی یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر سابق پاکستان که نامزد مشترک ائتلاف مخالفان موسوم به جنبش دموکراتیک پاکستان بود توانست حافظ شیخ وزیر دارایی را شکست دهد.

ائتلاف حاکم ۱۸۱ عضو در مجلس ملی دارد که سناتورهای اسلام آباد را انتخاب می کند و این نشان می دهد که برخی از اعضای حزب حاکم به نامزد مخالفان رای داده اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان از مجموع ۴۸ کرسی حائز ۱۸ کرسی شد. احزاب مخالف شامل حزب مردم پاکستان و حزب مسلم لیگ نواز هر کدام هشت و پنج کرسی بردند.

شهباز گیل، سخنگوی نخست وزیر پاکستان در توئیتی با متهم کردن مخالفان به خرید وفاداری ها تاکید کرد که دولت نتیجه را تغییر خواهد داد.

کد خبر: 10169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =