مخالفت آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در روزهای آلودگی هوا
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن مخالفت با تعطیلی مدارس در روزهای آلوده،گفت این اقدام نه تنها راه مؤثری برای کاهش آلایندگی نیست، بلکه کیفیت یادگیری را به دلیل جایگزینی آموزش حضوری با مجازی، به شدت کاهش میدهد

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا،علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت حفظ آموزش حضوری، اعلام کرد که تعطیلی مدارس راهکار مؤثری برای مقابله با آلودگی هوا نیست. وی در گفتوگویی اظهار داشت: هیچ متخصص آموزش و پرورشی راضی به تعطیلی آموزش حضوری نیست، چون آموزش حضوری بسیار موثر است. عموماً در کارگروههای مختلف تلاش کردیم که مدارس به سمت تعطیلی نروند و آلایندگی هوا به صورت ریشهای و از روشهای دیگری حل شود.
فرهادی در توضیح مخالفت خود با تعطیلیهای اضطراری افزود: اینکه میگوییم مخالف تعطیلی مدارس و آموزش حضوری هستیم، بدین دلیل است که نگران کمبود زمان آموزش هستیم. زمانی که چند روز مدرسه تعطیل شود، زمان آموزش حضوری با آموزش مجازی جابجا شده و قطعاً این دو با هم متفاوتند. بنابراین آموزش مجازی نمیتواند جای آموزش حضوری را بگیرد و اصلاً تصمیم مناسبی نیست.
وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس راه مؤثری برای کاهش آلایندگی نیست، توضیح داد: این اقدام در چند روز فقط مقداری با کاهش تردد همراه است و اثرگذاری ماندگاری ندارد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تأمین بودجه برای ارتقای زیرساختهای اپلیکیشن «شاد» اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال گذشته برای شاد بودجهای لحاظ نشده بود و بخش زیرساختی آن را همراه اول تاکنون انجام داده است. در لایحه قانون بودجه امسال پیشنهاد شده و امیدواریم مصوب شود.
فرهادی ادامه داد: رئیسجمهور دستور داده بود از محل مسئولیتهای اجتماعی در بخش پتروشیمی، زیرساخت شاد تقویت شود. اکنون همکاران در حوزه پتروشیمی در این زمینه فعال هستند و تلاش میکنند تا در صورت تأمین سرور، آن را در اختیار شاد قرار دهند. جلسات مختلفی در این زمینه برگزار و پیگیر هستیم.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است چون بخشی از درآمدهای شرکتها باید صرف مسئولیت اجتماعی شود، بخش مسئولیت اجتماعی حوزه پتروشیمی به تقویت زیرساخت در حوزه شاد میپردازد. این رویکرد نشان میدهد که وزارت آموزش و پرورش در عین مخالفت با تعطیلیهای مکرر، به دنبال تقویت جایگزینهای دیجیتال برای شرایط اضطراری است، اما همچنان بر بیبدیل بودن آموزش حضوری تأکید دارد.
