پرسپولیس باز هم شانس اول قهرمانی است

قهرمانی تیم پرسپولیس در نیم فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال نشان از این داشت که این تیم به دلایلی غیر فوتبالی با افتی موقتی مواجه شده است، برای همین این تیم خیلی زود مجدد چهره قهرمانی به خود گرفت.

آتیه آنلاین / موضوعی که درباره وضعیت تیم پرسپولیس در نیمه نخست لیگ برتر فوتبال باید به آن توجه کنیم و اثرات آن را نمی توانیم روی نتایج این تیم نادیده بگیریم، از دست دادن قهرمانی آسیا و پیش از آن درگیر بودن در مسابقات لیگ قهرمانان بود. شاید به همین دلیل بود که در مقطعی کوتاه شاهد افت نسبی سرخ پوشان و کسب چند تساوی پیاپی و چند شکست از سوی این تیم بودیم. اما در نهایت آنچه اتفاق افتاد این بود که پرسپولیس توانست شرایط خود را تغییر دهد و خیلی زود به همان تیم یکدست و مقتدر تبدیل شده و در نهایت به مقام قهرمانی نیم فصل دست پیدا کند.

به اعتقاد من تیم پرسپولیس واقعاً استحقاق قهرمانی آسیا را داشت اما اشتباهات فردی و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی اجازه نداد پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تحمل و هضم این موضوع برای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس در حالی که پرسپولیس می‌توانست حریف خود را در فینال شکست دهد، برای بازیکنان پرسپولیس آسان نبود. این مسأله تیم را دچار افت کرد اما بازیکنان توسط کادر فنی از آن شرایط برگشتند و با چند برد متوالی موفق شدند خودشان را پیدا کنند و با ارائه بازی‌های زیبا چند برد متوالی کسب کردند و قهرمان نیم فصل شدند و باز هم به صدر رسیدند، رده‌ای که در چند سال اخیر به پرسپولیس تعلق داشته و بار دیگر به این تیم رسید.

موضوع دیگری که نمی توان از آن چشم پوشی کرد بازی آخر تیم پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ برتر بود. بازی ای که در نهایت با برتری 5 گل برای سرخ پوشان به پایان رسید. کمتر کسی می توانست پیش بینی کند که پرسپولیس در این بازی بتواند 5 گل به گل گهر بزند آن هم در شرایطی که پرسپولیسی ها در چند بازی اخیر خود در خط حمله چندان مثبت نشان نداده بودند و به سختی گلزنی می کردند.  پرسپولیس در تمامی بازی‌ها خیلی خوب بازی می‌کند و موقعیت‌های گل متعددی می‌سازد اما در بعضی از بازی‌ها این موقعیت‌ها از دست می‌رفت یا در نهایت موجب می‌شد که پرسپولیس با اختلاف گل کمتری حریف را شکست دهد اما در بازی مقابل گل‌گهر بازیکنان پرسپولیس قدر فرصت‌ها را خیلی خوب دانستند و موفق شدند با نتیجه‌ای خیلی خوب و پر گل تیم گل‌گهر را شکست دهند.

 با وجود شخصیت قهرمانی و شرایط ایده‌آل فنی که من در یحیی و کادر فنی‌اش می‌بینم به نظرم موجب قهرمانی پرسپولیس و پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس خواهد شد و جام داخلی دیگر مانند حذفی هم از نظرم به پرسپولیس می‌رسد و اگر حاشیه یا اتفاق عجیبی رخ ندهد کادر فنی باز هم به پرسپولیس می‌رسد اما نکته اینجاست که پرسپولیس این بار باید بیشتر تمرکزش را روی قهرمانی آسیا متمرکز کند چون هوادار و همه از تیمی که چندین بار متوالی قهرمان ایران شده فقط قهرمانی آسیا را طلب می‌کنند، کاری که کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان پرسپولیس قدرت آن را دارند.

نکته امیدوار کننده این است که عیسی آل کثیر به زودی برمی‌گردد و از طرفی صحبت از پیوستن مهاجمان جدید دیگری به این تیم هم مطرح است.به اعتقاد من البته پرسپولیس  به دو مدافع جدید هم نیاز دارد چون باید در جام‌های متعددی شرکت کند و در صورت محرومیت و مصدومیت کنعانی زادگان و سید جلال  حسینی، حتماً باید پرسپولیس مدافعان جدیدی داشته باشد تا تیم به مشکل نخورد و باز هم دستش از جام قهرمانی آسیا کوتاه نماند. تیم پرسپولیس اگر تقویت شود حتماً توان قهرمانی در آسیا را خواهد داشت و در واقع این حریفان هستند که در آسیا باید از پرسپولیس بترسند. پرسپولیس این بار باید برای قهرمانی آسیا برود و عزمش را برای این مهم جزم کند چون همانطور که گفتم قهرمانی لیگ برتر ایران باز هم به پرسپولیس می‌رسد و شانس اول قهرمانی لیگ بیستم باز هم پرسپولیس است.

مرتضی کرمانی مقدم، پیشکسوت فوتبال

کد خبر: 9602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =