محدودیت‌ سفرهای مردم در تعطیلات، کرونا را کمتر می‌کند؟

با محدودیت‌ تردد برای تعطیلات پیش‌رو در پنج استانی که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد، وضعیت شیوع ویروس کرونا در هفته‌های پیش ‌رو بهبود پیدا می‌کند؟

به گزارش آتیه‌آنلاین، ظهر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که رئیس جمهور اجازه اعمال محدودیت در پنج کلانشهر تهران، اصفهان، ارومیه، کرج و مشهد را داده و در روزهای تعطیل پیش رو محدودیت ها اجرا می شوند. بر این اساس مقرر شد تا این محدودیت‌ها از امشب تا ظهر روز یکشنبه 27 مهر ماه ادامه داشته باشد و مردم نتوانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی از و به این استان‌ها تردد کنند.

حالا سوال اینجاست که چرا تنها این پنج استان انتخاب شدند و آیا اعمال این محدودیت‌ها می‌تواند باعث کاهش شیوع ویروس کرونا در هفته‌های آتی در کشور شود؟

طی ماه‌های گذشته بارها مسئولان و متولیان حوزه بهداشت درمان و دیگر مدیران اجرایی کشور به این نکته اشاره کرده‌اند که رابطه‌ مستقیمی بین شیوع ویروس کرونا و سفرهای جاده‌ای و هوایی مردم دارد. و جالبتر اینکه آمارها نشان می‌داد که استان‌های شمالی مازندران و گیلان اولین استان‌هایی بودند که پس از قم، تهران، کرج و قزوین به جمع استان‌های وضعیت قرمز کرونایی پیوستند و دقیقا این استان‌ها بر اساس اطلاعات و اخبار منتشر شده مرکز مدیریت راه‌های کشور، مقصد بسیاری از مردم و انباشت خودروهای مهمان در همه تعطیلات امسال بوده است.

مژگان جلیلیان – معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور – در این باره گفت: دقیقا هر زمانی که مردم در تعطیلاتی به استان‌های شمالی یا دیگر نقاط کشور سفر کرده‌اند پس از چند هفته شاهد افزایش شیوع کرونا در آن مناطق و حتی استان‌های مبداء بوده‌ایم و هر زمانی مانند فروردین‌ ماه مردم با وجود قرار داشتن در تعطیلات نوروزی در خانه مانده‌اند و سفر نرفتند، وضعیت به مراتب بهتری را از نظر ابتلاء به این ویروس در کشور تجربه کرده‌ایم و آمارها پایین و پایین‌تر آمده‌اند.

حالا و با توجه به اینکه بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تا 20 مهر ماه حدود هفت درصد سفرهای مردم نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته و ماه گذشته کمتر شده است و با توجه به محدودیت‌های ترددی که تا پس از تعطیلات پیش‌رو وجود دارد، انتظار می‌رود آمار شیوع ویروس کرونا روند کاهشی در روزها و هفته‌های پیش رو داشته باشد. البته به گفته مسئولان سفر تنها عامل گسترش شیوع کرونا در کشور نیست و مردم باید دیگر پروتکل‌ها مانند حفظ فاصله اجتماعی و استفاده کردن از ماسک را رعایت کنند.

کد خبر: 934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =