ادامه پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌ در استان «مأرب» در شمال شرقی این کشور، موفق شدند، بر منطقه «الطَّلّعَة الحمراء» در غرب این استان نفت خیز مسلط شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از المیادین، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌ در استان «مأرب» در شمال شرقی این کشور، موفق شدند، بر منطقه «الطَّلّعَة الحمراء» در غرب این استان نفت خیز مسلط شوند.

نیروهای ارتش یمن و «جنبش انصارالله» امروز (شنبه) پس از درگیری‌ شدید با شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن و فراری به ریاست «عبدربه منصور هادی» موفق شدند کنترل منطقه الطَّلّعَة الحمراء و پایگاه‌های اطراف آن در غرب استان نفت خیز مأرب را تحت کنترل خود درآورند.

در همین ارتباط، شبکه خبری «المیادین» به نقل از منابع آگاه نوشت: «شبه‌نظامیان هادی و ائتلاف سعودی تلاش کردند تا از اردوگاه‌های آوارگان یمنی در مأرب (شمال شرقی یمن) به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی استفاده کنند.»

به گزارش این شبکه، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر «دولت نجات ملی» یمن گفت: «کسانی که در مارب علیه نیروها و ارتش این کشور می‌جنگند، عناصر مسلح عضو حزب اخوان المسلیمن «الاصلاح»، جریان سلفی، تروریستهای وابسته به «داعش» و «القاعده» هستند.»

خبرگزاری «الصحافه الیمنیه» نیز گزارش داد که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، دیشب به سمت گذرگاه شرقی شهر مارب و ورودی گذرگاه «الودیعه» در مرز عربستان پیشروی کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای یمنی بر روستای «رغوان» مسلط شده و به سمت «العلم الابیض» و «النصود» در شمال شرق استان مارب پیشروی کردند.

کد خبر: 9015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =