سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر چگونه می‌گذرد؟

این روزها جشنواره موسیقی فجر به صورت آنلاین و بدون حضور تماشاگران در حال برگزاری است، با این حال مطابق آمار توانسته مخاطبان خود را حفظ کند.

به گزارش آتیه آنلاین، جشنواره موسیقی فجر بر خلاف دو جشنواره تئاتر و فیلم فجر، تمام ‌آنلاین است، بلیت‌فروشی وجود ندارد و علاقه‌مندان به‌صورت رایگان همه اجراهای جشنواره از جمله کنسرت‌های خارجی را تماشا می کنند.

امسال ۴۳ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، تلفیقی با ۵۷ اجرای آنلاین در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند‎ و دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال را به‌عنوان بسترهای پخش مجازی جشنواره معرفی کرده و مخاطبان می‌توانند به‌صورت رایگان اجراهای صحنه‌ای را مشاهده کنند. تمام اجراهای این دوره که به شکل مجازی هستند،‌ در تالار رودکی و وحدت ضبط شده‌اند.

بر اساس آمار سایت های پخش اجراهای جشنواره، ۴ هزار و ۵۶۳ نفر اجراهای روز دوم و مجموعا بیش از ۷ هزار نفر در دو شب، سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را تماشا کردند. در این میان  حجت اشرف زاده با میانگین ۱۷۰۰ بازدید کننده در صدر فهرست هنرمندانی قرار دارد که موفق شدند بیشترین بازدید را در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به خود اختصاص دهند، همچنین اجرای گروه خاوران ۶۰۸ نفر، اجرای تریوی جز تیمو فولبرشت آلمان  ۶۶۰ نفر و اجرای گروه وحید اسداللهی  مجموعا ۷۹۰ نفر مخاطب داشته است.

قدردانی وزارت بهداشت از نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر

برگزاری بدون تماشاگر این دوره از جشنواره موسیقی فجر سبب شد تا معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه برگزاری آن قدردانی کند.

محسن فرهادی اظهارکرد: «برگزاری جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی در شرایط کرونا قابل تحسین و ابتکار خوبی است.معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی بیان کرد: نیاز فرهنگی مردم، برگزاری جشنواره موسیقی فجر بود. به دلیل طولانی شدن پاندمی کرونا، محدودیت‌هایی به وجود آمده و نیاز روحی، اجتماعی و فرهنگی مردم ایجاب می‌کرد که این جشنواره برگزار شود. در حال حاضر مردم می‌توانند این برنامه‌ها را در خانه خودشان بدون اینکه سلامت‌شان به خاطر بیفتد، تماشا کنند. فکر می‌کنم این ابتکار خوبی بود که مسئولان جشنواره انجام دادند، چرا که الآن جشنواره را تبدیل به جشنواره بین‌المللی کرده‌اند و این امکان وجود دارد که مردم در هر نقطه ای از ایران و خارج از کشور اجراهای جشنواره را تماشا کنند. وی تصریح کرد: فکر می‌کنم جشنواره موسیقی فجر به تبلیغات بیشتری نیاز دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانست با کمک صداوسیما و رسانه‌های دیگر درباره این جشنواره تبلیغات بیشتری انجام دهد.»

این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد. همچنین تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خواهد بود.

کد خبر: 9013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =