اکبر عالمی درگذشت

"پدر رفت. فقط پدر من نبود، پدر چند نسل ایران بود. تاثیر وجودش تا سال‌ها باقی خواهد ماند. از همه دوستانی که که در این چند روزه پیغام‌های بسیار محبت‌آمیزی برای ما فرستادند ممنونم. برای مراسم به خاکسپاری پدر فردا اطلاعات بیشتری را اینجا خواهم گذاشت."

به گزارش آتیه آنلاین این پست اینستاگرامی فرزند اکبر عالمی بود که خبر از درگذشت پدرش می‌داد. ویروس کرونا که این روزها پیشتاز هر خبری در ایران و جهان شده،‌ حالا قربانی جدیدی گرفته بود. مردی که بسیاری از او خاطرات زیادی از اجراهای تلویزیونی‌اش دارند.

پست اینستاگرامی فرزند اکبر عالمی
پست اینستاگرامی فرزند اکبر عالمی که خبر از درگذشت پدرش میداد

مجری،‌ کارشناس،‌ مستندساز و استاد دانشگاه

مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک بود و دکترای سینمایش را هم از انگلستان گرفت. اکبر عالمی همچنین از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. اکبر عالمی با فیلم «بابا نان داد (۱۳۵۱)» وارد عرصه سینما شد. 

اما بدون شک مهم‌ترین فعالیت عالمی در دهه ۷۰ با مجری‌گری برنامه هنر هفتم شکل گرفت. او که علاوه بر مجری کارشناس برنامه نیز بود توانست یکی از اثرگذارترین برنامه‌های تلویزیون در باب سینما را در خاطره مردم ماندگار کند. از دیگر فعالیت‌های هنری وی نیز می‌توان به ساخت برنامه‌های هنری و فرهنگی در زمینه سینما همراه با اجراهای حرفه‌ای و ماندگار و نقدهای تأثیرگذار، چندین دهه تدریس در دانشگاه‌ و ساخت حدود ۳۰ فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی اشاره کرد.

کرونا 

اکبر عالمی که در ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ برای ساخت یک مستند راهی یک بیمارستان شده بود، با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همراه با سه همکار دیگرش مبتلا به کرونا شدند. او در گفتگویی کوتاه که ۵ روز پس از ابتلا با ایسنا انجام داد،‌ گفته بود: «هفته گذشته برای فیلمبرداری مستندی با سه نفر دیگر از همکارانم به یکی از بیمارستان‌های تهران رفته بودیم و اگر چه تمام موارد ضروری را رعایت کردیم اما با این حال هر چهار نفر به کرونا مبتلا شدیم.» از سه روز پس از این مصاحبه با تشدید بیماری، به دستگاه تنفس وصل شد و در نهایت بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهرماه درگذشت.

کد خبر: 887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =