سیاسیون به خاطر مردم و تولید با هم صلح کنند

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به مشکلات و سختی‌هایی که به دلیل تورم، تحریم و کرونا برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایجاد شده، گفت:  در شرایط کنونی مجبوریم برای انتقال پول با قاچاقچیان ارز و کاسبان تحریم کار کنیم و به آن‌ها باج و خراج‌های گزافی بدهیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سید محمدرضا مرتضوی، دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران شب گذشته در هجدهمین دوره جشنواره تولید ملی-افتخار ملی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: با وجود همه ناملایمات  که در حوزه تولید وجود دارد، صنایع و صاحبان آن پر انرژی و در کنار هم تلاش کردیم تا چرخ‌های ایران اسلامی را بگردانیم و در این میان یکی از عواملی که به تولیدکنندگان انرژی زیادی داد عملکرد خوب دستگاه قضایی در زمینه حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگان داخلی بود.  

وی افزود: در سال‌های گذشته هر چند سال یکبار ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد و این مسئله یک شوک برای تولیدکنندگان بود و مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود می‌آورد  گویی که همه دارایی های آن ها پس از چند سال صفر می شد اما متاسفانه کسی مسئولیت آن را نمی پذیرد و به ما می گویند در عوض گردش پول بیشتر شده و نیاز داریم تا اسکناس بیشتری چاپ کنیم.  

تورم تولید بیشتر از نرخ رسمی اعلام شده 

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: تورم و رشد هزینه‌های تولید بسیار بیشتر از نرخ رسمی تورم اعلام شده در کشور است  و این مساله صنعتگران را با مشکلات بسیاری در تامین نیازهایشان مواجه کرده است و اگر نبود برخی از حمایت های مذکور، بسیاری از واحدهای تولیدی تا کنون تعطیل شده بودند. 

مرتضوی تصریح کرد: در کشور دیکتاتوری بانکی وجود دارد و بانکداران به تولیدکنندگان زور می گویند و در این شرایط هر چه از ما بخواهند باید آن را انجام داده و امضاء کنیم کما اینکه در طول روز چندین و چند برگه بانکی را که بعضا آن را هم نمی خوانیم امضا می کنیم.  

وی با اشاره به اینکه در این کره خاکی کسی به ما رحم نمی کند، اعلام کرد: دشمن و اجنبی به ما رحم نخواهد کرد و ما خودمان باید به خودمان رحم کنیم و اینکه می گویند ایران با همه سر دعوا دارد یک دروغ بزرگ است چرا که به عنوان مثال مگر کویت با کسی دعوا داشت که آمریکا به راحتی به عراق اجازه حمله به این کشور را داد و پس از آن از امیر کویت درخواست هزار میلیارد تومان ذخایر ارزی اش را برای بازگرداندن‌اش به قدرت را کرد؟  

سیاسیون به خاطر مردم و تولید با هم صلح کنند 

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مشکلات ناشی از تحریم اشاره کرد و گفت: امروزه باید برای انتقال پول به دنبال افرادی غیر قابل اعتماد و ناشناس برویم و باید به اجبار با قاچاق‌چیان ارز و  کاسبان تحریم کار کنیم و باج و خراج های هنگفتی بابت انتقال پولمان به آن ها بدهیم تا خودمان را سرپا نگه داریم. ما به عنوان صنعتگر و تولیدکننده از سیاستمداران در هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه خواهش می کنیم تا در چهار ماه آینده با یکدیگر صلح کنند و به خاطر مردم و تولیدکنندگان دعوای سیاسی را کنار بگذارند و پس از گذشتن از این مشکلات هر کاری خواستند انجام دهند ... 

مرتضوی تصریح کرد: با شعار "مرگ" سر دادن مشکل کشور حل نمی شود و این درحالی است که سیاسیون در همه مراسم های ختم و عروسی یکدیگر شرکت می کنند اما باید به این نکته توجه کرد که در شرایط کنونی کشور، تولید به آرامش نیاز دارد.  

کد خبر: 8785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =