تصمیمات سلیقه‌ای فدراسیون، آفت جان لیگ والیبال!

لیگ والیبال ایران در هفته بیست و نهم نیز مانند بسیاری از هفته‌های اخیر درگیر حاشیه‌هایی بود که باز هم منشا آن تصمیمات عجیب فدراسیون بود.

به گزارش آتیه آنلاین، لیگ برتر والیبال ایران از ابتدای برگزاری اش در این فصل حواشی زیادی به خود دید و تقریبا در هر هفته از مسابقات شاهد اتفاقات عجیبی در تیم های حاضر در لیگ برتر، نحوه برگزاری، رخدادهای عجیب فدراسیون و.... بودیم. تغییرات گسترده در کادر فنی تیم‌ها، رفت و آمد بازیکنان، آسیب دیدگی‌ها، درگیری های سازمان لیگ با فدراسیون، کمیته داوران با تیم ها، کادر اجرایی با بازیکنان و اصحاب و رسانه. این‌ رخدادها تنها گوشه ای از حاشیه هایی بود که والیبال ایران در چند ماه اخیر با آنها دست و پنجه نرم کرد. آن هم درست در فصلی از رقابت های لیگ برتر والیبال که منتهی به حضور تیم ملی والیبال ایران در المپیک است و اتفاقا نیاز بود که لیگی آرام و به دور از هیاهو و در آرامش کامل برگزار کنیم. اما خروجی آنچه تا امروز شاهد آن هستیم، کاملا بر عکس تصورات و انتظاراتی است که والیبال دوستان از این رشته داشتند. 

در ادامه این حواشی و کشمکش‌ها این بار و در هفته بیست و نهم لیگ برتر والیبال ایران اتفاقی در بازی بین دو تیم شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان که هر دو مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستند، رخ داد که بار دیگر والیبال را به صدر اخبار حاشیه ای ورزش کشاند. 

**بخشیده شدن یلی‌ در سکوت خبری

داستان از این قرار بود که در دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و شهرداری ورامین، پوریا یلی، پشت خط زن ملی پوش تیم ارومیه، باعث  درگیری و ایجاد حواشی شد. این حاشیه ها کار این بازیکن و البته فرهاد سال افزون دیگر بازیکن شهرداری ارومیه را به فدراسیون و کمیته انضباطی کشاند. یلی پس از اعلام رای کمیته انضباطی با محرومیتی دو جلسه ای و مبلغی به عنوان جریمه نقدی مواجه شد. اما یک روز پیش از دیدار هفته بیست و نهم تیم شهرداری ارومیه که باید برابر سپاهان اصفهان که صدر نشین رقابت های لیگ برتر والیبال ایران بود برگزار می‌شد، این محرومیت به طور عجیبی تعلیق شد تا پیمان اکبری سرمربی شهرداری ارومیه، بتواند در این مسابقه از بازیکن و مهره تاثیرگذار خود بهره ببرد. 

خبر تعلیق یلی در سایت فدراسیون و از طریق روابط عمومی این فدراسیون منتشر نشد و در واقع این اتفاق در سکوت خبری رخ داد و شائبه های زیادی را به وجود آورد. کادر فنی و بازیکنان سپاهان دقایقی پیش از آغاز این بازی با این موضوع مواجه شدند و شاهد حضور یلی در ترکیب تیم شهرداری ارومیه بودند. پیگیری های کادر فنی تیم سپاهان بی نتیجه ماند و بازی برگزار شد. این مسابقه در نهایت با پیروزی ۳ بر یک تیم شهرداری ارومیه به پایان رسید. اما سوت پایان این دیدار در واقع آغاز اعتراض گسترده و تند رحمان محمدی راد، سرمربی جوان تیم سپاهان به این تصمیم و استفاده از پوریا یلی در ترکیب شهرداری ارومیه به شمار می‌رفت. 

**فدراسیون مشکلات را ماست‌مالی می‌کند!

محمدی راد با لحنی تند و معترضانه و در شرایطی که از شکست تیمش نیز عصبانی بود، فدراسیون و کمیته انضباطی را به باد انتقاد گرفت و با مخاطب قرار دادن مجموعه فدراسیون، گفت: «ما تا قبل از مسابقه فکر می کردیم که یلی محروم بوده و در این مسابقه نیست. متاسفم برای شما چرا که خود باعث ایجاد شائبه می شوید. خودتان باعث می شوید که دیگران صحبت کنند که فدراسیون از تیمی طرفداری می کند. این حرکت یعنی بی احترامی به سایر تیم ها و طرفداران.  ما شخصیت داریم و در والیبال زحمت می کشیم چرا که همواره به دیگران احترام گذاشته تا احترام متقابل ببینیم. از مرجع اصلی والیبال به ما بی احترامی شده است چرا که شما باید اعلام می کردید که  رای محرومیت یلی تغییر کرده است. حال آیا این موضوع درست بوده یا نه امیدوارم نهادی باشد که در خصوصش صحبت کند.  لطفا شعار اخلاق مداری ندهید. خواهشا باید رفتار خودتان را درست کنید. حتی روابط عمومی فدراسیون هم در جریان بخشش یلی نبود! این حرفها به دلیل فشار باخت نیست و ما فقط احترام می خواهیم. آیا رفتار مربی نسبت به داور و هجوم افرادی در بازی شهرداری ورامین و ارومیه درست بود؟ بزرگ های ارومیه جمع می شوند و فیلم ها پاک می شود و یک جورایی موضوع را  ماست مالی می کنند.»

در طرف دیگر ماجرا، پیمان اکبری، سرمربی تیم شهرداری ارومیه نیز، اظهاراتی در پایان این بازی که با پیروزی تیمش همراه شده بود، در خصوص تعلیق حکم یلی، داشت، او اشاره کرد که این حکم و تعلیقی که صورت گرفته کاملا قانونی است: «بعد از پایان مسابقه با تیم شهرداری ورامین، اتفاقاتی افتاد که برای تیم و باشگاه محکومیت در کمیته انضباطی فدراسیون را به همراه داشت. درخواست مجدد برای بررسی اتفاقات و احکام صادره را به کمیته استیناف ارائه دادیم و یک جلسه محرومیت قطعی یلی با رای این کمیته، تعلیق شد.مسابقه ما برابر سپاهان تمام شده و می‌رویم برای دیدار بعدی آماده شویم. قطعا تلاش می‌کنیم که مقابل فولاد سیرجان نیز برنده مسابقه شویم و نتیجه لازم را به دست آوریم.»

**فدراسیون متهم ردیف اول

لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی این روزها به شدت درگیر جنجال های اینچنینی شده است که چندی قبل محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در نشستی که با مربیان لیگ برتری والیبال داشت، از آن‌ها خواسته بود برای کاهش این قبیل تنش‌ها، آستانه صبر خود را افزایش دهند تا این دوره از مسابقات لیگ برتر والیبال که به دلیل شیوع ویروس کرونا، سبک و سیاق جدیدی نیز داشت، به خوبی و خوشی تمام شود. اما این درخواست در حالی از سوی نفر اول فدراسیون والیبال، انجام می شود، گه نگاهی منصفانه به اتفاقات اخیر نشان از این دارد که اغلب این حواشی از فدراسیون و اقدامات عجیب آن نشات می ‌گیرد. در واقع باید این سوال را از داورزنی و همکاران فدراسیون نشین‌ش پرسید که چطور انتظار دارد که مربیان صبوری به خرج دهند آن هم در شرایطی که خود مجموعه فدراسیون به نوعی با تصمیمات غیر منطقی و یک طرفه و حتی شاید کمی جانبدارانه نسبت به برخی تیم هایی که مربیان نزدیک به فدراسیون را روی نیمکت دارند،  به این اتفاقات دامن می زند. آنچه واقعیت دارد این است که فدراسیون ابتدا باید کمی در تصمیماتش تجدید نظر کند و حمایت از اشخاص خاص را کنار بگذارد تا میزان این حواشی و جنجال‌ها کاهش پیدا کند.

کد خبر: 8648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =