پرتاب ماهواره‌های جدید "استارلینک" به تعویق افتاد

پرتاب جدید ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک" با موشک "فالکون ۹" که قرار بود صبح امروز انجام شود، به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا لغو شد و تا فردا به تعویق افتاد.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) پرتاب دسته بعدی ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک" را به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی به تعویق انداخت.

قرار بود یک موشک "فالکون ۹" ساعت ۲۳:۲۱ یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۷:۵۱ دوشنبه به وقت ایران) ۶۰ ماهواره جدید "استارلینک" را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به سمت مدار زمین پرتاب کند. اما این پرتاب لغو شد و اکنون به روز بعد منتقل شده است.

"اسپیس‌ایکس" در توییتر اعلام کرد: به دلیل نامساعد بودن هوای امشب، اکنون دوشنبه ۱۵ فوریه ساعت ۲۲:۵۹ به وقت منطقه زمانی شرقی(سه شنبه ۰۷:۲۹ به وقت ایران) را برای پرتاب ۶۰ ماهواره جدید "استارلینک" توسط موشک "فالکون ۹" هدف قرار داده‌ایم.

گفتنی است که احتمال مساعد بودن شرایط آب و هوا برای فردا نیز به مانند امروز ۶۰ درصد تخمین زده شده است.

امکان مشاهده زنده این پرتاب از طریق وب‌سایت شرکت "اسپیس‌ایکس" و همچنین وب‌سایت "اسپیس" فراهم است.

پرتاب بعدی ماهواره‌های "استارلینک" نیز شامل ۶۰ ماهواره دیگر خواهد بود که قرار است در ساعت ۰۰:۵۵ بامداد چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹:۲۵ پنجشنبه به وقت ایران)  انجام شود.

اکنون بیش از ۱۰۰۰ ماهواره اینترنتی "استارلینک" در مدار زمین مستقر شده است و پرتاب فردا نوزدهمین پرتاب "استارلینک" خواهد بود.

پرتاب فردا همچنین ششمین پرواز متوالی برای مرحله اصلی این موشک "فالکون ۹" خواهد بود.

کد خبر: 8623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =