آخرین وضعیت نرخ ارز و قیمت طلا و سکه در بازار + جزییات

قیمت طلا و سکه در شرایطی که نرخ ارز نسبت به روز گذشته ثابت مانده است، با کاهش قیمت مواجه شد که نشان می‌دهد بازار کشش افزایش قیمت را نداشته و میل به کاهش قیمت دارد؟

به گزارش آتیه‌آنلاین، در بازار امروز، قیمت طلا و سکه روند کاهشی را تجربه کرده در حالی که بر خلاف روز گذشته نرخ ارز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر مانده است. برخی کارشناسان می‌گویند رد پای دولت در این نوسانات را می توان دید و برخی دیگر از فعالان اقتصادی و کارشناسان معتقدند که تغییر و تحولات سیاسی و دیپلماتیک تاثیر بسیار زیادی روی این بازارها می‌گذارد و با این حساب شاید بتوان ابهام در زمینه توافق بین ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی و تعلل دولت جدید آمریکا در لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام را یکی از دلایل این آشفتگی دانست.

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۴۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان است. همچنین هر یورو در صرافی‌های بانکی ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان خریداری شده و ۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان فروخته می‌شود.

در بازار طلا و سکه اما با وجود ثابت ماندن نرخ انس جهانی روی ۱۸۲۵ دلار، هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به  ۱۱ میلیون ۹۳۰ هزار تومان رسیده و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به دیروز هر کدام ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

همچنین قیمت هر عدد نیم سکه نیز با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود  اما ربع سکه و سکه گرمی تغییری نسبت به روز گذشته نداشتند و به ترتیب چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

البته در بازار طلا نیز همین روند حاکم است چرا که هر مثقال طلا پنج میلیون ۵۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته افت داشته است.

انتهای پیام

کد خبر: 8482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =