برای گرفتن حق واترپلوی ایران می‌جنگیم

رئیس فدراسیون شنا، شرجه و واترپلو گفت: برای احقاق حق واترپلوی ایران به منظور حضور در المپیک دست از تلاش برنمی‌داریم.

به گزارش آتیه آنلاین، چندی پیش برخی رسانه ها مدعی شدند که مسئولان برگزار کننده المپیک توکیو اسامی تیم های حاضر در این مسابقات را اعلام کردند و در بین تیم های حاضر، خبری از ایران نیست. این در حالی است که پیش از این قرار بود رقابت های واترپلوی انتخاب المپیک به میزبانی قزاقستان برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا موجب لغو این پیکارها شد.
پس از کش و قوس های فراوان در نهایت فدراسیون جهانی اعلام کرد که قهرمان آسیا به توکیو سفر خواهد کرد. در این مدت مسئولان فدراسیون ایران بسیار تلاش کردند تا کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی را قانع کنند تا حداقل یک مسابقه انتخابی برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد و به این ترتیب ژاپن به عنوان میزبان المپیک و قزاقستان به عنوان قهرمان آسیا در پیکارهای المپیک توکیو حاضر خواهند بود.
محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین، در این خصوص اظهار داشت: تیم ملی واترپلوی ایران با هدایت الکساندر چیریچ تمرینات خود را دنبال می کرد تا در مسابقات انتخاب المپیک به میزبان قزاقستان حضور پیدا کند. بازیکنان و اعضای کادر فنی بعد از مدالی که در بازی های آسیایی کسب کردند کوهی از انگیزه بودند، اما شیوع ویروس کرونا کار را خراب کرد.
وی ادامه داد: مسئولان کنفدراسیون آسیا ابتدا تاریخ مسابقات را تغییر دادند و سپس مسابقات را کلاً لغو کردند. مدتی بعد هم اعلام شد که با تصمیم فدراسیون جهانی بهترین تیم آسیا راهی المپیک شود. طبق گفته مسئولان جهانی، تیم قزاقستان که عنوان قهرمانی بازی های آسیایی را کسب کرده باید در پیکارهای المپیک حاضر شود. ما اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردیم.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: رایزنی های خوبی هم در این مدت صورت گرفت، اما اهالی واترپلو شک نکنند که ما برای احقاق حق ملی پوشان تا آخرین لحظه تلاش می کنیم و می جنگیم. ما حتی پیشنهاد دادیم که حداقل یک بازی بین تیم های ایران و قزاقستان در کشور بی طرف انجام شود تا برنده آن بازی بتواند راهی المپیک شود، اما این موضوع هم هنوز تایید نشده است.
رضوانی عنوان کرد: در همین رابطه اخیراً با هیات بلند پایه قطری که به ایران آمده بودند خصوصا خلیل الجابر، رئیس فدراسیون شنای این کشور که نفوذ خوبی در فدراسیون جهانی و  کمیته بین المللی المپیک دارد، دیدار و موضوع را با وی در میان گذاشتم تا بلکه به خواسته ما عمل شود.
وی گفت: خانواده واترپلو نگران نباشند؛ ما دست از تلاش برنمی داریم. ضمن اینکه حمایت خوبی از نسل کنونی واترپلو خواهیم داشت تا در مسابقات پیش رو بازهم بتواند پرچم خوش رنگ کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز درآورد.
 

کد خبر: 8003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =