جشنواره سی و نهم فیلم فجر در ایستگاه پایانی

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است و امشب نامزدهای نهایی سیمرغ معرفی خواهند شد.

به گزارش آتیه آنلاین، امروز آخرین روز از اکران فیلم‌های  سی و نهمین جشنواه فیلم فجر در سالن ویژه اصحاب رسانه خواهد بود و در هشتمین روز از برگزاری جشنواره، فیلم‌های «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و «تی تی» به کارگردانی و تهیه کنندگی آیدا پناهنده نمایش داده می‌شود. با پایان یافتن نمایش فیلم ها و نشست های مطبوعاتی آنها در سینمای رسانه در برج میلاد، امشب، یکشنبه ۱۹ بهمن ماه، نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی می شوند و سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر جشنواره با حضور در سالن همایش های برج میلاد این اسامی را در حضور رسانه های گروهی اعلام می کند. همچنین اعلام اسامی نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به صورت زنده و اختصاصی از شبکه نمایش سیما پخش می شود. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز که بعدازظهر روز سه شنبه، ۲۲ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۸:۳۰ در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود، به صورت زنده و اختصاصی از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

نامزدهای جشنواره امشب معرفی می‌شوند

روز گذشته مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از اعلام نامزدهای جشنواره در پایان روز هشتم خبر داد. مسعود نجفی در برنامه خبر شبکه چهارم سیما گفت: مشکلی در دو سه روز اول برای ارسال پیامک آرای مردمی پیش آمده بود که این مشکل از دیروز رفع شد. سامانه ارسال پیامک تغییر کرد و با ارزیابی به عمل آمده، پیام برای افرادی که پیامک را دریافت نکرده بودند، ارسال شد. وی با ارائه آمار لحظه‌ای فروش بلیت‌های جشنواره گفت: جزئیات بلیت‌فروشی و تعداد آرا در سمفا قابل مشاهده است. تعداد رأی ثبت شده در سمفا، تنها تعداد آرای هر فیلم است و نتیجه کیفی آرا پس از بررسی مشخص و نتایج آرای مردمی در اختتامیه مشخص خواهد شد. او درباره ارزیابی وضعیت سینماهای مردمی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: بعد از تذکراتی که در چند سینمای مردمی به صاحبان سالن‌ها داده شد، خوشبختانه گزارش مکتوبی نداشتیم. بازرس‌ها گزارش‌هایشان را ارسال می‌کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها انجام می‌شود. نجفی درباره زمان اعلام کاندیداهای بهترین فیلم نگاه‌نو و سودای سیمرغ بیان کرد: فردا شب بعد از اعلام کاندیداها در آخرین نشست لیست نهایی کاندیداها و رشته‌های نامزدی اعلام خواهد شد.

رقابت «شیشلیک» و «ابلق»

آخرین آمار فروش سینماهای مردمی جشنواره فجر۳۹ ام تا ساعت ۲۴ شنبه ۱٨ بهمن توسط سایت فروش بلیط جشنواره یعنی سمفا در اختیار مخاطبان و اهالی رسانه قرار گرفت و نتیجه این آمار نشان می‌دهد  سه فیلم «شیشلیک»، «ابلق» و «بی همه چیز»، در فروش بلیت و کسب آرای مردمی جشنواره فجر، رقابتی تنگاتنگ با هم دارند.

تا این لحظه فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با هزار و ۴۱۵ رای مردمی از سراسر ایران جایگاه نخست تعداد رای مردمی را به خود اختصاص داده است. این فیلم با حدود ۱۵ هزار بلیت فروش رفته، پرفروش‌ترین فیلم تا به اینجا است.

پس از آن «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی با هزار و ۴۱۰ رای مردمی در رتبه دوم و با فروشی در حدود به ۱۴ هزار بلیت جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش این دوره را به خود اختصاص داده است. تازه‌ترین اثر نرگس آبیار هم رتبه سوم در اخذ آرای مردمی تا به این لحظه را دارد. هزار و ۳۸۰ رای مردمی تا به این لحظه آمار مربوط به فیلم «ابلق» است. این اثر با فروشی در حدود ۱۵ هزار بلیت رتبه دوم در فیلم‌های پرفروش این دوره است.

پرفروش‌ترین فیلم اول براساس آمار سمفا تا این لحظه فیلم «گیج‌گاه» با فروش حدودی هفت هزار بلیت است. «خط فرضی» اولین فیلم بلند فرنوش صمدی با فروش حدود شش هزار بلیت جایگاه دوم در میان فیلم‌های اول را دارد. حدود شش هزار بلیت برای اثر حمیدرضا آذرنگ تحت عنوان «روزی روزگاری آبادان» در سامانه سمفا ثبت شده و بر این اساس این فیلم رتبه سوم در میان پرفروش‌های فیلم اولی را دارد.

کد خبر: 7974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =