دیدار ایران و مالی لغو می‌شود؟

به علت ابتلای چهار بازیکن مالی به ویروس کرونا و همین‌طور تامین سلامتی تیم ملی ایران، احتمالا این دیدار تا ساعاتی دیگر لغو خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، در پی تایید ابتلای چهار بازیکن تیم ملی مالی به ویروس کرونا از سوی فدراسیون فوتبال این کشور، فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی صحت این خبر و در ادامه بررسی کلیت موضوع توسط ستاد کرونا در فوتبال است. پیش از این فدراسیون فوتبال مالی اعلام کرده بود که نمونه تست کرونای چند بازیکن این تیم مثبت شده است. «کیکی کویاته»  بازیکن تیم متز فرانسه و «مولا واگوئه» بازیکن تیم آمیان از جمله افرادی هستند که به کرونا مبتلا شدند و به همین خاطر در قرنطینه خواهند بود.  

فدراسیون فوتبال کشورمان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انتشار خبر ابتلا چند بازیکن تیم ملی مالی به کرونا در رسانهها و به جهت تاکید بر حفظ سلامت کادرفنی و بازیکنان تیم ملی، پیگیریهای دقیق فدراسیون فوتبال جهت صحت اخبار منتشره در اینباره در رسانههای بین‌المللی توسط واحدهای مربوطه و به دنبال آن بررسی کلیت موضوع توسط ستاد کرونا در فوتبال آغاز شده است.  صحت و سلامت بازیکنان ایرانی که از فوتبال اروپا و لیگ ‌برتر ایران در تیم ملی حضور دارند، برای مسئولان فدراسیون فوتبال اهمیت بالایی دارد و در واقع گارانتی لازم را به تیم‌های بازیکنان می‌دهد که در اردوهای بعدی نیز حضور داشته باشند و در بازگشت به کشورهای خود مشکلی نداشته باشند.

تیم ملی مالی
تیم ملی مالی پیش از این موفق شده بود با سه گل غنا را در هم بکوبد

طبق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا، این احتمال وجود دارد که لژیونرهای ایرانی در بازگشت به کشورهای مبدا، با محدودیت‌های مواجه شوند که آن‌ها را در بازگشت به میادین با مشکل روبرو کند.  به همین علت، لغو این دیدار که طبق برنامه باید ۲۲ مهر در ترکیه برگزار شود، قوت گرفته و فدراسیون در حال اتخاذ تصمیم نهایی است تا از سفر کاروان ایران به ترکیه هم خودداری شود.  تیم ملی مالی در بازی اخیر خود برابر تیم ملی غنا، این چهار بازیکن را نداشت و جملگی آن‌ها در قرنطینه به سر برده‌اند و در دیدار برابر غنا غایب بودند. به همین دلیل مالی با ۱۱ بازیکن اصلی بازی را برگزار کرد و در طول این دیدار ۴ تعویض داشت که یکی از آن‌ها دروازه‌بان تیم بود. به غیر از این نیز، حدود ۱۵ بازیکن حضور در تیم ملی مالی را در شرایط کنونی به دلایل مختلف رد کرده‌اند.

کد خبر: 785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =