تلاش آلمان برای ایجاد سازوکاری برای توقف پروژه نورد استریم-۲

رسانه‌های آلمان گزارش دادند که مقام‌های این کشور به دنبال ایجاد سازی و کاری هستند که در صورت اعمال فشار روسیه بر اوکراین بتوانند پروژه نورد استریم-۲ را متوقف کنند. 

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ریا نووستی، رسانه‌های آلمان گزارش دادند که مقام‌های این کشور به دنبال ایجاد سازی و کاری هستند که در صورت اعمال فشار روسیه بر اوکراین بتوانند پروژه نورد استریم-۲ را متوقف کنند. 

در این گزارش آمده است که «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «هایکو ماس»، وزیر خارجه این کشور آماده خروج از این پروژه بحث‌بر انگیز نیستند و تغییر دولت در کاخ سفید موجب تغییر موضع برلین نشده است اما ایده یافتن ساز و کار برای توقف پروژه در حال بررسی است.

بر این اساس، آلمان می‌خواهد در صورت تلاش روسیه برای باج‌خواهی از اوکراین برای کاهش واردات گاز فعالیت خط لوله گاز نورد استریم-۲ را متوقف کند تا مسکو نتواند از این پروژه به عنوان اهرم فشار بر اوکراین استفاده کند.

روزنامه هندلزبلات آلمان پیشتر به نقل از منبعی در دولت آمریکا گزرش داده بود که آمریکا آمادگی خود را برای بررسی موضوع نورد استریم-۲ با چند شرط از جمله وجود امکان توقف این خط لوله در صورت اقدام روسیه به محدود کردن واردات گاز اوکراین اعلام کرده است.   

کد خبر: 7830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =