متحدان بولسونارو ریاست مجالس کنگره برزیل را به دست آوردند

بر اساس اعلام خبرگزاری‌ دولتی برزیل، متحدان رئیس جمهوری این کشور کنگره را به تسخیر خود درآوردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، کنگره برزیل روز دوشنبه قانون‌گذاران مورد تأیید ژائر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور را به عنوان رؤسای دو مجلس خود انتخاب کرد و به این رهبر راست افراطی، پایگاهی در میان سیاست‌مداران راست میانه بخشید.

سناتور رودریگو پاچکو با آرای ۵۷ به ۲۱، برنده دوره دو ساله ریاست بر مجلس علیا شد. یک متحد جدید دیگر بولسونارو به نام "آرتور لیرا" از حزب راست‌گرای مترقی نیز ریاست مجلس سفلی را با ۳۰۲ رأی در مقابل ۱۴۵ رأی نزدیک‌ترین رقیب خود، به دست آورد.

حمایت بولسونارو از پاچکو و لیرا، بر آغوش باز او برای مجموعه‌ای متشکل از قانون‌گذاران صحه می‌گذارد که بیشتر از آنکه با تعهدات ایدئولوژیکی خود شناخته شوند، مشهور به صلاحیت در تجارت اسب هستند!

رئیس جمهور برزیل در سال ۲۰۱۸ با وعده پاکسازی پایتخت و خاتمه‌بخشی به دهه‌ها سیاست‌های پرداخت رشوه که در رسوایی فساد با نام "کارواش" به اوج خود رسید، نامزد شد.

لیرا با اتهامات گرفتن رشوه در این رسوایی و دیگر تحقیقات روبه‌روست، اگرچه این پرونده‌ها در دادگاه پیشرفتی نداشته و برخی از آن‌ها ملغی شده‌اند. وکلای لیرا انجام هرگونه عمل اشتباه توسط موکل خود را رد کرده‌اند.

لیرا وعده داده از دولت مستقل باشد و اقدامات اضطراری برای کمک به برزیلی‌های آسیب دیده از همه‌گیری کرونا را انجام دهد. وی در سخنرانی پیروزی خود خواستار دقیقه‌ای سکوت برای از دست‌رفتگان کرونا شد.

پاچکو، از حزب دموکرات‌های راست میانه وعده داده به دنبال سازش بین محدودیت‌های مالی و کمک به بزریلی‌های آسیب‌پذیر به لحاظ اجتماعی و ضربه دیده از همه‌گیری کرونا باشد.

آرتور لیرا که روز دوشنبه ریاست دوساله مجلس را کسب کرد، قرار است به دولت در پیشبرد دستورکار اصلاح اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه که طی همه‌گیری کرونا بیشتر شده، کمک کند. رقیب لیرا که با ۱۴۵ رأی در مقابل وی شکست خورد، مدافع استقلال از دولت بولسونارو بود.

کد خبر: 7620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =