اکران کرونا در جشنواره فجر!

شکایت ها از اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر حاکی از آن است که  سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره، ممکن است محلی برای انتشار ویروس کرونا شوند و پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت نمی شود.

به گزارش آتیه آنلاین، با اعلام برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت حضوری، برخی معتقد بودند برگزاری جشنواره در شرایط فعلی شیوع کرونا ضرورتی ندارد و عده‌ای هم معتقد بودند برای حفظ روحیه مردم و هنرمندان  اجرای این جشنواره ضروری به نظر می‌رسد. اما حالا شکایات مردم نشان می دهد که سالن های  نمایش فیلم‌های جشنواره فجر، ممکن است محلی برای انتشار ویروس کرونا شوند و بسیاری از مردم از رعایت نشدن ساده‌ترین راهکارهای بهداشتی شکایت داشتند.

با وجود این  روابط عمومی جشنواره در عوض پاسخ‌گویی و پذیرش مسئولیت، منتقدان اوضاع نابسامان بهداشتی در سالن‌های نمایش فیلم‌ها و برج میلاد را به دروغ‌پراکنی چند رسانه و فرد منفعت‌طلب تشبیه کرده است.

این در حالی است که  سانس‌بندی نمایش‌های سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در مراکز استان ها به گونه ای تنظیم شده که  امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مدیران سینماها نمی‌دهد. نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در مراکز استان در ۳ سانس ۱۴، ۱۶ و ۱۸ برگزار می شود که با وجود نمایش  فیلم‌هایی با حدود ۱۰۰ یا ۱۱۰ دقیقه، تنها در  ۱۰ یا ۲۰ دقیقه زمان با سانس بعدی، فرصت کافی برای ضدعفونی کردن سالن و تهویه مناسب طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، باقی نمی‌ماند.

از طرفی عکس‌های منتشر شده از ازدحام  مردم نشان‌دهنده رعایت نشدن کمترین دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت و نبود برنامه برای کنترل اوضاع در شرایط حساس کرونایی است. این ویدیوها و تصاویر منتشر شده از جشنواره، نه فقط در میان رسانه‌ها و منتقدان بلکه در شبکه‌های اجتماعی هم سروصدا زیادی به‌راه انداخت؛ به گونه ای که در ساعات پایانی شب علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت اتفاقات رخ داده در برج میلاد را تخلف دانست و خواهان پاسخگویی دست اندرکاران جشنواره شد.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار عکس‌هایی از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سینماها  انتقاد کرد و در اینستاگرامش نوشت: «چی؟ جشنواره فجر؟ پروتکل؟ مزاح می‌فرمایید».

فرزاد حسنی هم با انتقاد شدید از برگزاری جشنواره فجر سی ونهم، نوشته است: دقیقا با شما هستم! هنر نجات دهنده است نه مبتلاکننده؛ هنر تعهد دارد بی قید و لاابالی نیست؛ هنر تجارت و منفعت نیست، شرفه! همکاران عزیزم! در تمام اون ساعاتی که زل زدید به پرده نقره ای، چشم های کریم اکبری مبارکه، پرویز پورحسینی، روح الله رجایی، مهرداد میناوند و هزاران اسم آشنا و غریبه مقابل چشماتون باشه، یادتون باشه حاصل رنج و رعایت و جان چه انسان هایی رو به هدر دادید! باز هم در صفحات اجتماعی تون سنگ مردم را به سینه بزنید، ما هم باور می کنیم!

کد خبر: 7464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =