ادامه جنگ به نفع هیچ کشوری نیست

ایران اجازه نمی‌دهد تروریست‌هایی که در سوریه قلع و قمع کرده، به نقاط مرزی‌اش بیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتیه، دکتر روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: یکی از تاکیدات من در گفت و گو با مقام‌های ارشد ارمنستان و جمهوری آذربایجان این بوده که ما بر حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید داریم، اما  از اصل جنگ بسیار متاسفیم و باید پایان یابد. چرا که هیچ مساله‌ای از طریق آتش و خون حل نمی‌شود و باید راه‌های دیگری را جستجو کرد و ما در این راه آماده‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امنیت کشور برای ما در اولویت است و این‌که تعدادی گلوله به خاک ما اصابت کند، قابل قبول نیست. در طول سال‌ها کنار مردم سوریه، لبنان و عراق جنگیدیم برای این‌که تروریست‌ها را همان‌جا نگهداریم. ایران اجازه نمی‌دهد عده ای به بهانه‌های مختلف، تروریستهایی را که در طول سالیان دراز با آن‌ها در سوریه جنگیده‌ایم و قلع و قمع کردهایم، به نقاط مرزی ما بیاورند. این غیرقابل قبول است و به صراحت به مسوولان کشورهای همسایه گفته شده است. دکتر روحانی همچنین نسبت به تبدیل نزاع به یک جنگ منطقه‌ای میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت: باید دقت کنیم که این جنگ به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود و کسانی که روی این جنگ بنزین میریزند توجه داشته باشند که ادامه آن به نفع هیچ کشوری نیست و باید این جنگ از طریق سیاسی پایان یابد. اشغال برای ما قابل قبول نیست و جنگ هم قابل قبول نیست و امیدواریم با تلاش هایی که انجام می گیرد، ثبات به این منطقه بازگردد.

واقعیت‌ها را برای مردم گفته شود

روحانی  از محققان، استادان و افرادی که در مسائل اقتصادی فعال هستند خواست درباره آمارهای افتخارآمیز دولت صحبت کنند و افزود: غیر از صدا و سیما و روزنامه‌ها از این قشر می‌خواهیم آمارهای کشور منصفانه مقایسه کنند. البته دولت یازدهم و دوازدهم دو مقطع داشته است. رییس جمهوری ادامه داد: مقطع نخست از سال ۹۲ تا ۹۷  است که در تحریم و مشکلات بود ولی در جنگ نبودیم و مقطع دوم که از سال ۹۷ تا امروز است که در جنگ اقتصادی هستیم. همچنین روز گذشته دیدید که سازمان ملل و در جمع حقوق بشری‌ها، ۲۶ کشور اعلام کردند که آمریکا علیه حقوق بشر فعالیت و جنایت می‌کند و کار تروریست اقتصادی انجام می‌دهد. روحانی با تاکید بر اینکه در این شرایط باید واقعیت‌ها را برای مردم گفته شود، افزود: البته آنهایی که در خارج کشور ضد انقلاب هستند حسابشان جداست. اما همه ما در داخل کشور سرنوشت واحد داریم و واقعیت ملموس واحد پیش روی ما است و باید با بیان واقعیت‌ها به مردم نشاط و امیدواری بدهیم.

کد خبر: 737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =