شمارش معکوس برای جشنواره ۳۹ ام

امروز با فروش بلیت سینماهای مردمی سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر، شمارش معکوس پایانی برای این جشنواره آغاز شد  و تا ١٠روز دیگر سینما تیتر اصلی رسانه‌ها خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، جشنواره فیلم فجر در این سال ها  با وجود تمام کاستی هایش همواره یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور ما بوده و هست. این جشنواره حتی در یک سال کرونایی با وجود تمام حواشی و بی نظمی هایش و حتی زمانی که بهترین فیلم ها از نمایش در آن  منع می شوند بازهم جذابیت زیادی همراه خود دارد.

در این دوره ۱۶ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که بر اساس قرعه‌کشی از روز ۱۲ بهمن به نمایش در می‌آیند. شب گذشته این قرعه‌کشی برگزارو مشخص شد این دوره از جشنواره با فیلم سینمایی «رُمانتیسم عماد و طوبا»؛ اثری که علی انصاریان در آن بازی کرده است آغاز می شود و آخرین سانس برای آخرین روز جشنواره هم به فیلم آیدا پناهنده رسید تا در سانس دوم روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن «تی‌تی» روی پرده برود. روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن هم به نمایش دوباره فیلم‌های منتخب جشنواره اختصاص دارد.

حالا در اینروزها حدس‌وگمان درباره فیلم‌هایی که جوایز را به‌نام خود ثبت خواهند ‌کرد، بازارگرمی دارد. امسال هم مثل دوره های سابق  جشنواره می توان حدس زد که کدام فیلم‌ها جنجالی خواهند شد و کدام فیلم ها شانس بیشتری در گرفتن سیمرغ دارند؛ اگر چه فیلم‌های فیلمسازانی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و اصغر فرهادی در جشنواره حضور ندارند و «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله که گفته می‌شد بهترین فیلم این کارگردان است، از نمایش در جشنواره منع شد اما با این حال «ابلق» جدیدترین فیلم نرگس آبیار و «شیشلیک» محمدحسین مهدویان احتمالا برای خودشان چند سیمرغ رزرو کرده اند. همچنین «روزی روزگاری آبادان»، «روشن»، «خط فرضی»، «بی‌همه‌چیز» و البته «منصور» نیز  خیلی‌ها را برای تماشا ترغیب می‌کنند و به این دوره از جشنواره اعتبار زیادی خواهند بخشید. «تک تیرانداز» علی غفاری نیز احتمالا  کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم دفاع مقدسی جشنواره امسال باشد اگرچه سازمان اوج با چهار فیلم دفاع مقدسی دیگر در این جشنواره حضور دارد. این یعنی حتی در شرایط کرونایی امسال هنوز هم  جشنواره فیلم فجر پتانسیل آن را دارد که بتواند مهم‌ترین و جذاب‌ترین رخداد هنری سال باشد.

در جشنواره امسال ۶۹ سالن در ۴۰ سینما نمایش مردمی آثار را در شهر تهران برعهده خواهند داشت که طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا؛ تنها ۳۰ درصد ظرفیت صندلی‌های سالن، میزبان علاقه‌مندان به سینما و جشنواره فجر خواهد بود. فروش بلیت سینماهای مردمی نیز با اعمال برخی تغییرات نسبت به سال گذشته از ساعت ۱۴ شنبه ۱۱ بهمن آغاز و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در این دوره بلیت ‌فروشی از طریق سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت انجام خواهد شد و قیمت بلیت برخی از سینماها ۲۰ هزار تومان و برخی نیز ۳۰ هزار تومان تعیین شده است. بلیت‌فروشی اکران مردمی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد و علاقه‌مندان تا لحظه نمایش فیلم، می‌توانند بلیت‌های موردنظر خود را خریداری کنند.

کد خبر: 7118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =