نحوه احتساب مدت خدمت نظام وظیفه بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی نحوه احتساب مدت خدمت نظام وظیفه مشمولین را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس دباغ صادقی‌پور، در تشریح قانون احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه جهت بهره‌مندی متقاضیان واجد شرایط از این مزایا گفت: به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب ۱۳۸۳/۱/۳۰ و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب ۱۳۸۵/۳/۲۸ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۱۳۸۴/۴/۸ هیأت‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تامین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.

وی افزود: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان تقاضا و داشتن حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه نزد سازمان بوده و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل اقدام است. همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت تعیین شده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بیان کرد: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند نسبت به تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه حداکثر تا ۱۲ قسط ماهانه تقسیط خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت حق‌بیمه سنوات خدمت سربازی هم در صورت پرداخت یک‌جا و هم در صورت تقسیط به‌صورت آنلاین (برخط) امکان‌پذیر است.

دباغ صادقی‌پور افزود: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تامین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

وی ادامه داد: افرادی که قبل از تاریخ ۱۳۸۵/۵/۷ در کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی اشتغال داشته و به واسطه رابطه مزدبگیری دارای سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و پس از پایان خدمت نظام وظیفه مجددا در مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی اشتغال و مبادرت به تداوم بیمه‌پردازی نزد سازمان تامین‌اجتماعی کرده باشند، مشمول ماده ۹۵ قانون تامین‌اجتماعی بوده و از پرداخت حق‌بیمه دوران سربازی معاف هستند.

کد خبر: 70435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =