برگزاری ۴۴ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای کارگران گیلانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: سال گذشته در حوزه ایمنی کارگران ۴۴ هزار ساعت نفر آموزش ایمنی در استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از یک واحد بزرگ داروسازی در شهر صنعتی رشت بیان کرد: با توجه به انجام این میزان آموزش شاهد کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هستیم در حالی که تعداد کارگران پارسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشکلات کارگری تلاش بر آن است که حق و حقوق کارگران ضایع نشود، افزود: در حوزه برخورد با کارفرمایان متخلف نیز ۱۵۰ نفر به دادگاه معرفی شدند و در حوزه نظارت نیز ۱۲ هزار مورد از واحدهای تولیدی و کارخانجات استان بازرسی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: تلاش ما در مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن است که مرجع کارگران باشیم ضمن آنکه در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی نیز برنامه‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود چنانکه به حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق هم توجه می‌شود و کلاس‌های مختلفی در این راستا برگزار می‌کنیم.

وی به پیشرو بودن استان در تعهد اشتغال اشاره و اضافه کرد: تعهد میزان اشتغال در استان گیلان طی سال گذشته ۳۲ هزار فرصت شغلی بود که بیش از این رقم و ۳۵ هزار فرصت اشتغال محقق شد ضمن آنکه امروز مشارکت اقتصادی در گیلان نیز بسیار مناسب است.

آقاجانی بیان کرد: در حوزه درمان نیز یک بیمارستان در شرق گیلان و در شهرستان لنگرود به مجموعه درمانی اضافه شد تا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بتوانند به صورت رایگان از خدمات بیمارستانی بهره ببرند.

وی به تلاش دولت برای حمایت از بیماران خاص در کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی دارد تا بیماران خاص را پوشش دهد و در این راستا هم اینک از مبتلایان به ۱۰۷ بیماری خاص حمایت می‌کند که ۹۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی این بیماران را دولت می پردازد حال آنکه پیش از این، فقط پنج بیماری خاص تحت حمایت دولت بود.

کد خبر: 70265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =