ایرانیان آماده ورود به مذاکره برای یک توافق جدید هستند

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان اعلام کرد که ایالات متحده در روزها و هفته‌های آینده فشار حداکثری خود را علیه ایران افزایش خواهد داد.

الیوت آبرامز نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، مدعی افزایش بیشتر فشار بر ایران در روزها و هفته های آینده شد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که ایران بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی پس از نوامبر رئیس جمهور می‌شود، آماده ازسرگیری مذاکراتی جدید خواهد بود.  آبرامز در پاسخ به سوال "کریستین امان‌پور" مجری سی‌ان‌ان در مورد آنکه ترامپ از توافق برجام خارج شد اما هم اکنون توافق بهتر که وی وعده داده بود کجاست؟ گفت: زیرا آنان (ایران) دیگر نمی توانند برای چهار سال دیگر تحمل بیاورند، آنها آماده ورود به مذاکره خواهند بود، ما در روزها و هفته های آینده فشار را افزایش خواهیم داد.

آبرامز در برنامه امانپور این ادعا را مطرح کرد
آبرامز در برنامه امانپور گفت که ایرانیان به دنبال مذاکره هستند

وی مدعی شد که ایران بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی پس از نوامبر رئیس جمهور می‌شود، آماده ازسرگیری مذاکراتی جدید خواهد بود چرا که "نمی‌توانند چهار سال دیگر را اینگونه تحمل کنند". این مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کمپین فشار حداکثری تاثیر عظیمی بر ایران گذاشته است مدعی شد که مشکلات اقتصادی ایران حاصل تحریم‌هاست.  آبرامز در این خصوص گفت: تحریم‌های قبلی هماننده تحریم‌هایی که الان داریم نبودند. تاکنون چنین فشاری نبوده است.  

«مایک پمپئو» ۲۵ مرداد ۹۷ تشکیل یک کارگروه علیه ایران با عنوان «گروه اقدام ایران» را در دولت آمریکا اعلام و «برایان هوک» مدیر طراحی سیاست وزارت خارجه را به عنوان مدیر این گروه منصوب کرد. پمپئو در سخنرانی خود وظایف گروه اقدام ایران را «مدیریت، بررسی و هماهنگی تمام جنبه‌های فعالیت‌های وزارت خارجه درباره ایران»  و گزارش به وزیر خارجه عنوان کرده بود. در ابتدا نیز برایان هوک برای چند سال مدعی پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران بود. اما در نهایت به دلایل نامعلوم و البته نارضایتی کاخ سفید در عدم رسیدن به اهداف، از بازی حذف شد.  به دنبال انتشار این خبر،  روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت از هوک خواسته شده تا استعفا دهد و به این ترتیب مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن، بر دوش وی بیفتد.

الیوت آبرامز نیز از مخالفان هر گونه توافق با ایران است. در سال ۲۰۰۷ روزنامه واشنگتن پست گزارش کرده که در سال ۲۰۰۳ و درست پس از حمله آمریکا به عراق، این شخص نقشی کلیدی در به سرانجام نرسیدن طرح صلح پیشنهادی ایران داشت. این طرح از طریق دورنگار فرستاده شد ولی آبرامز آن را به «کاندولیزا رایس»، وزیر امور خارجه نرساند. در سال ۲۰۱۹،  مایک پومپئو او را به عنوان نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده در ونزوئلا منصوب کرد.  اما عملا سیاست‌های وی یعنی تحریم‌های پیاپی ونزوئلا، به رسمیت شناختن مخالفان و تلاش‌های مخالفان برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو از طریق کودتا موفق نبوده‌اند.

کد خبر: 701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =