تمام دردسرهای زیدان در کم‌فروغ‌ترین رئال تاریخ!

تیم رئال مادرید نسبت به ادوار قبل با افول واضحی مواجه بوده است و زیدان برای جذب بازیکن جدید و تغییر در تیمش بودجه تازه ای در اختیار ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم فوتبال رئال مادرید، این روزها درخشش همیشگی را ندارد و در شاکله ی این تیم خبری از آن رئال قدرتمند و شکست ناپذیر این سال‌های اخیر نیست. این موضوع ادعایی است که حالا دیگر حتی سرسخت ترین هواداران رئال مادرید هم به آن اذعان دارد. دلخوشی هواداران رئال مادرید اما این است که زیدان بتواند همین روزها بودجه‌ای از باشگاه دریافت کند و زیدان بتواند با این بودجه دست به خرید بازیکنان جدید بزند تا ایرادات تیمش را سر و سامان دهد و رئال را از بحرانی که در آن قرار گرفته است، نجات دهد. اما آنچه از سوی مدیریت این باشگاه به گوش می‌رسد این است که بعید است با خریدهای گرانی که رئال در ابتدای فصل ترتیب داده است، خبری از بودجه تازه برای زیدان و تیمش باشد.

نگاهی به  گرانترین خرید تیم رئال که بیندازیم متوجه خواهیم شد که نباید امید زیادی به امکان تازه برای جذب بازیکن تازه در این تیم داشت. ادن آزار بازیکن اهل بلژیک قوی های سفید، هرچند توانست در آخرین بازی این تیم که با برد ۴ بر یک در زمین آلاوس به پایان رسید، یک گل زده و یک پاس گل دهد اما عملکرد کلی او در این فصل به هیچ وجه قابل دفاع نیست و مدیران باشگاه را نسبت به انتخاب بازیکنان از سوی زیدان بد بین کرده است. رئال مادرید آن رئال مادرید همیشگی نیست چرا که این تیم همین چند وقت قبل در جام حذفی به یک تیم گمنام و در نیمه نهایی سوپرجام  هم به تیم اتلتیکو بیلبائو باخت و کار برایش سخت‌تر از قبل شد. 

مارتین اودگارد دیگر بازیکن تیم رئال در این فصل بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و اخبار پیرامون این بازیکن نشان از این دارد که او در لیست فروش تیم رئال قرار گرفته است. بازیکن ۲۲ ساله برزیلی که در این فصل تنها در دو بازی  در ترکیب اصلی رئال بوده و یکی از آنها از بدترین بازی‌های این فصل رئال به شمار می‌رفت. همان بازی عجیبی که با  باخت خانگی ۳ بر ۲ برابر شاختار دونتسک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان همراه شد و نشانه های نخست از افول تیم کهکشانی‌های اسپانیا داشت. زیدان به این بازیکن علاقه‌ای ندارد و به روش های مختلف عنوان کرده که نمیخواهد او را در این تیم نگه دارد. همچنین  ماریانو دیاس، آلوارو اودریوسولا، ایسکو و حتی وینیسیوس هم در لیست بازیکنان نامحبوب زیدان قرار دارند. با این حال این بازیکنان از تیم‌های دیگر پیشنهادی ندارند و به نظر می‌رسد زیدان راهی ندارد جز اینکه از این نفرات همچنان در ترکیب تیمش استفاده کند.

هرچند زیدان توانست لوکا یوویچ را به آینتراخت فرانکفورت برگرداند اما به صورت قرضی و تا پایان فصل این اتفاق رخ داده است و بعد از پایان فصل اگر آینتراخت از عملکرد لوکا راضی نباشد او را به رئال پس خواهد فرستاد تا لیست بازیکنانی که زیدان به آنها اعتقادی ندارد، پر پر و پیمان تر شو.  البته تا کنون لوکا توانسته نمایش خوبی در تیم آلمانی از خود نشان دهد و این شاید موجب شود در آلمان بماند و قراردادش ادامه پیدا کند. یوویچ در برد ۳ بر یک تیمش برابر شالکه در بوندس لیگا، دو گل زد یعنی به تعداد همه گل‌هایش برای رئال و این موضوع نشان دهنده این است که در رئال آنطور که شایسته بوده، از او بازی گرفته نشده است.

اما اگر بخواهیم نگاهی به خریدهای عجیب و در واقع غلط زیدان در سال ۲۰۱۹ نگاه کنیم ، به دو اسم بر خواهیم خورد. یک یوویچ، مهاجم صربستانی و ۲۳ ساله رئال مادرید و همچنین میلیتائو جوان و برزیلی. بازیکنانی که برای خرید آن‌ها رئال مادرید ۲۵۰ میلیون پوند، هزینه کرده است. دو بازیکنی که به هیچ عنوان نتوانسته‌اند به اندازه قیمتی که دارند، در تیم رئال مادرید مثمرثمر باشند با تمام این تفاسیر آنچه می توان به راحتی بیان کرد این است که یوویچ و میلیتائوو آزار  پرهزینه‌ترین اشتباهات رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات بودند و به همین دلیل است که مدیران رئال مادرید نمی‌توانند بار دیگر ریسک کنند تا زیدان دست به خریدهای اشتباه بزند.

معضل دیگر باشگاه رئال مادرید و زیدان ، تمدید قراردادهای نجومی، نیاز به کاهش ده درصدی دستمزد بازیکنان مثل فصل قبل و تمایل به خریدهای بزرگ در پایان فصل است. سرخیو راموس شش ماه پایانی قراردادش را سپری می‌کند و از نخستین پیشنهاد باشگاه برای تمدید، رضایت نداشته بنابراین آوردن بازیکنان جدید با قراردادهای بزرگ قابل توجیه نیست. تیم رئال پس از سال‌هاست که یک تابستان بدون خرید را سپری کرده و فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه، می‌خواهد با صرفه‌جویی در این پنجره زمستانی فکری به حال رئال مادرید سال دیگر کند.در این بین هیچ بعید نیست که کنار گذاشتن زیدان و دستیارانش نیز در دستور کار مدیران رئال مادرید باشد. آنچه واضح است این است که سران این باشگاه و البته هواداران پرشور رئالی، از وضعیت تیم‌شان رضایت ندارند و برای تمام شدن این فصل تاریک تیم‌شان لحظه شماری می‌کنند.

کد خبر: 7006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =