برگزاری آیین تودیع و معارفه رئیس تامین‌اجتماعی شعبه کهنوج

آیین تودیع ومعارفه رئیس تامین‌اجتماعی شعبه کهنوج با حضور فرماندار شهرستان و مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمان، طی مراسمی با حضور علی شعبانی، فرماندار شهرستان کهنوج و محمود شیخ‌شعاعی، مدیرکل و روسای اداره حراست و روابط عمومی تامین‌اجتماعی استان کرمان و جمعی از مسئولان از خدمات ارزنده فرهاد علی شریفی، تجلیل و سهراب خیرخواه پس از هفت سال بار دیگر به عنوان رئیس جدید تامین‌اجتماعی شعبه کهنوج معرفی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه منابع و چرخش منابع در سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که حرکت اقتصاد کشور رو به جلو است گفت: از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات، بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی برای پرداخت حقوق و مستمری اتفاق افتاده بود که امروز با رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی و تدبیر مدیرعامل سازمان علاوه بر تسویه بدهی، ماهیانه ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهد در سازمان بدون یک ریال اضافه برداشت از نظام بانکی انجام می‌شود.

وی پوشش بیمه‌ای ۱۳ درصدی را شایسته شهرستان‌های جنوبی استان ندانست و افزود: ضریب نفوذ بیمه پایین نشان‌دهنده آن است که فرهنگ بیمه و بهره‌گیری از خدمات آن به خوبی معرفی نشده است. گسترش بیمه یک کار فرهنگی طولانی‌مدت است که نیاز به فرهنگ‌سازی دقیق دارد و چنانچه مفاهیم بیمه‌ای نظیر انتقال ریسک به غیر ‌و میزان قدرت تحمل ریسک در فرهنگ مردم نهادینه شود، جامعه هدف بیمه را درک کرده و حق بیمه نه تنها مفهوم هزینه را از دست خواهد داد، بلکه به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل شده و این امر به نوبه خود به رشد اقتصاد و افزایش سطح رفاه مردم منتهی خواهد شد.

شیخ‌شعاعی بیان کرد: رابطه متقابل میان صنعت بیمه و محیط‌های آموزشی مصداق بارز فرهنگ‌سازی است، که سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر با همکاری آموزش و پرورش اقدام به برگزاری اردوهای دانش آموزی از شعب سازمان در کل کشور کرده است. چرا که کودکان در این مقطع از آموزش‌پذیری بالاتری برخوردار هستند و می‌توانند مبلغان خوبی برای صنعت بیمه در میان خانواده‌ها باشند. در این طرح سعی شده انتقال مفاهیم پیچیده بیمه به زبان ساده و با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری باشد تا زمینه آگاهی افراد جامعه از این صنعت فراهم شود.

فرماندار شهرستان کهنوج نیز ضمن ابراز رضایت از نحوه عملکرد سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران گفت: معتقدیم که ارائه خدمات درست و ارزشمند به مردم صرفا در قالب سازمان‌های قوی و شایسته محقق می‌شود و بی‌تردید یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سازمان‌ها در راستای حمایت، تکریم و رضایت‌مندی جامعه هدف، سازمان تامین‌اجتماعی است.

در پایان حکم انتصاب سهراب خیرخواه به عنوان رئیس تامین اجتماعی شهرستان کهنوج به وی اهداء شد.

کد خبر: 68373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =