احیای ۱۰ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری با حمایت صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری از احیای ۱۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان با حمایت این صندوق از ابتدای نیمه دوم سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پژمان نوروزی با بیان اینکه برای احیای این واحدهای تولیدی و بازگشت آن‌ها به چرخه اشتغال و فعالیت، ۴۶۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید پرداخت و زمینه اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر فراهم شد گفت: صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا در کشور است؛ هم‌اکنون نهضت احیا با محوریت طرح‌های راکد، نیمه‌تمام و نیمه‌فعال در دستور کار دولت قرار گرفته است و این صندوق بخشی از این طرح را اجرا می‌کند.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید از محل تفاهم‌نامه خود با معاونت روستایی ریاست‌جمهوری، احیای کسب‌وکارهایی دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در دستور کار دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید همچنین از واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهایی که با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و تاکنون تراکنش مالی نداشته‌اند کمک می‌کند تا به چرخه اقتصاد بازگردند.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه امسال بیش از یک‌هزار فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

این استان ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون در ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی آن آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

این استان برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

کد خبر: 67700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =