برخورداری بیش از ۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از برخورداری چهار هزار و ۶۹۴ نفر از جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی در قالب تماس‌های تلفنی، مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و اجتماعی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهشید سلیمانی با بیان اینکه هم‌اکنون هفت مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن، کیار، سامان، لردگان و فارسان با شماره خط ۱۲۳ آماده ارائه خدمات مشاوره فعال است گفت: اختلافات خانوادگی بیشترین آمار مراجعان و تماس‌ها با خط ۱۲۳ استان است. در این رابطه کارشناسان هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن از هر نوع آزار علیه فرد به ویژه همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان، مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه را به فرد ارائه می‌دهند.

وی افزود: فرد آسیب‌دیده به مراکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان یک مرکز خط ۱۲۳ استانی به صورت شبانه‌روز و هفت مرکز خدمات سیار اورژانس اجتماعی و هفت پایگاه خدمات اجتماعی فعال است گفت: در پایگاه‌های خدمات اجتماعی خدمات تخصصی بهزیستی به طور خاص و به صورت محلی و مبتنی بر جامعه به افراد ساکن در سکونت‌گاه‌های غیررسمی که آسیب‌پذیری بالای دارند، ارائه می‌شود.

استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان دارای جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است.

کد خبر: 67626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =