خروچ نقدینگی از سهام و ورود آن به صندوق‌های طلای بورسی

 روز سه‌شنبه «دوازدهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۹.۵۳۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۲.۰۵۱ واحدی در محدوده ۷۵۵ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۸۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع ملی مس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، صنایع سیمان دشتستان و فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۹۸ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات ایران، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بیمه‌دی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بیمه کوثر، پلیمر آریاساسول، پخش هجرت و نیان الکترونیک بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که حقیقی‌ها امروز ۲۴۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۲۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. ادامه خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت در حالیکه همچنان تراز حقیقی‌ها در سهام و حق تقدم منفی است، نشان‌دهنده این موضوع است که یا پول‌های خارج شده از صندوق‌های درآمد ثابت مقصدی غیر از سهام و حق تقدم دارند، که به نظر می‌رسد مقصد این پول‌ها حداقل در بورس صندوق‌های طلا است، چرا که آنها امروز به رنگ سبز درآمدند و خریدار داشتند یا اینکه شدت خروج پول‌های حقیقی از سهام و حق تقدم به قدری بالا است که پول‌های حقیقی خارج شده از صندوق‌های درآمد ثابت توان پوشش‌دادن آن‌ها را ندارند. اما رشد دو روزه ارزش معاملات در منفی‌ها نشان می‌دهد حداقل طی روزهای آتی بازار یک بالای موقت می‌تواند داشته باشد، ولی همچنان با این تابلوها و ارزش معاملات پایین، ریسک معاملات قدری بالا است.

کد خبر: 67025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =