رئیس موساد برای دیدار با بایدن به آمریکا می‌رود

رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار است برای دیدار با دولت جدید بایدن و بررسی شروط به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی چنل ۱۲ گزارش کرد، بنیامین نتانیاهو، یوسی کوهن، رئیس موساد را به واشنگتن خواهد فرستاد تا به طرح خواسته‌های رژیم صهیونیستی از جو بایدن برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای با ایران بپردازد.

این شبکه در گزارش خود گفت، انتظار می رود کوهن در ماه فوریه به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کند و تبدیل به اولین مقام این رژیم خواهد شد که با جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار می‌کند. همچنین گزارش شده که انتظار می‌رود او با مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا هم دیدار کند.

این گزارش به منابع خاصی استناد نکرده است اما به "پیامهای" فرستاده شده میان مقام‌های نام برده نشده در دولت بایدن و رژیم صهیونیستی ارجاع داد. این گزارش تصریح می‌دارد، کوهن و تیمش به دولت بایدن همه اطلاعات جمع آوری شده توسط اسرائیل درباره برنامه هسته ایران را ارائه خواهد کرد.

این خواسته‌ها شامل یک سری پیش شرطهای اسرائیل برای آمریکا به منظور پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای با ایران هستند شامل این که تهران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و به تولید سانتریفیوژهای پیشرفته پایان دهد، دست از حمایت از گروه‌هایی مثل حزب‌الله لبنان و فعالیتهای "تروریستی" ادعایی علیه اهداف اسرائیلی در خارج بردارد، نظامیانش را از عراق، سوریه و یمن خارج کند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی کامل به برنامه هسته‌ای خود بدهد.

کوهن ماه جاری میلادی برای داشتن نشست خداحافظی با مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، به این کشور سفر کرد.

کد خبر: 6660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =