افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی حرفه‌آموزی در سیب و سوران

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از افتتاح مرکز معلولان دختر بالای ۱۴ سال در شهرستان سیب و سوران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی اویسی در این باره گفت: برای جلوگیری از رانده شدن کودکان و نوجوانان به حاشیه‌های زندگی اجتماعی، مراکز توانبخشی و حرفه‌آموزی در سیب و سوران با هدف کشف و تربیت استعدادهای مددجویان کم‌توان ذهنی و آماده‌سازی آن‌ها برای کسب استقلال نسبی در حوزه فعالیت حرفه‌ای و مهارت‌های اجتماعی مربوطه دایر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط زیست بهتر و برابر برای توانیابان یکی از ماموریت‌های مهم بهزیستی است، افزود: این سازمان به عنوان یک ارگان تخصصی در این حوزه در تلاش است با ارائه خدمات متنوع مسیر پویایی این قشر را هموار سازد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش مهم و فعال خانواده‌های توانیابان این مراکز در امر آموزش و توانبخشی ادامه داد: همکاری خانواده ها در کنار بهزیستی در بحث آموزش، تعیین اهداف و تصمیم‌گیری‌های مختلف، مسیر رشد حرفه‌ای را برای این قشر تسهیل می‌کند.

اویسی افزود: برای ترغیب صاحبان مشاغل و به کارگیری توانیابان، طرح‌های تشویقی متنوعی از قبیل اعطای تسهیلات کم‌بهره و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان در بهزیستی وجود دارد که امید است بخش غیردولتی و جامعه با اعتماد به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر: 66579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =