ادعای حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی نیازمند بررسی بیشتر است

در حالی که مشاهدات میدانی مردم و خبرنگاران نشان از اختلال در عرضه سوخت برخی از جایگاه‌های سوخت کشور دارد، یک گروه هکری صهیونیستی ادعا کرد که اختلال عرضه سوخت در ایران، نتیجه حمله هکری این گروه است. این در حالی است که سازمان پدافند غیرعامل، حمله هکری را محتمل اما نیازمند بررسی بیشتر دانست.

به گزارش آتیه آنلاین، در حالی که بررسی‌های میدانی حاکی از توقف عرضه سوخت از ساعت ۱۰ صبح امروز در برخی جایگاه‌های سوخت کشور است؛ وزارت نفت اعلام کرد که این اختلال به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباط ندارد و تا ساعت ۱۵ امروز همه جایگاه‌ها به صورت دستی به مدار عرضه بازخواهند گشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: در حال آماده سازی جایگاه‌هایی هستیم که با اختلال مواجه شدند و در ساعات آینده بیش از ۹۰ درصد جایگاه های کشور در سرویس عملیاتی قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر یک گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» ادعا کرد که توقف عرضه سوخت در جایگاه‌های بنزین ایران ناشی از حمله هکری این گروه است اما سازمان پدافند غیرعامل ایران وقوع حمله هکری را محتمل اما نیازمند بررسی‌های بیشتر اعلام کرد.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت نیز گفت که موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری اما در برخی جایگاه‌ها است و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.

توقف عرضه هم در بنزین و هم در گازوئیل دیده شده، همه متخصصین امر پای کار هستند و در تلاش‌اند تا این اختلال تا ساعاتی آینده رفع شود.

به گفته او، کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

وزارت نفت اعلام کرد اختلال در جایگاه‌های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و برخی جایگاه‌ها به صورت دستی فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

در همین حال معاون وزیر نفت اعلام کرد که ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند و تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

به گفته او با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.

کد خبر: 66521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =