دانشجویان خراسان‌شمالی زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی گفت: همه دانشجویان مراکز دولتی و غیردولتی استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و تاکنون ۲۹۶ دانشجوی استان زیر چتر بیمه رفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد یزدانی در سمینار گفتمان‌سازی مفاهیم بیمه تامین‌ اجتماعی در دانشگاه کوثر بجنورد گفت: با پرداخت حق بیمه از سوی دانشجویان، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد و محاسبه می‌شود و این سوابق در احراز شرایط تعهدات بلندمدت سازمان تامین‌اجتماعی (بازنشستگی، فـوت و ازکارافتادگی) مؤثر است.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه دانشجویی مانع دریافت مستمری بازماندگان نخواهـد شد افزود: دانشجویان می توانند به صورت غیرحضوری از طریق سامانه es.tamin.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. همچنین دانشجویان بعد از پایان دوران دانشجویی نیز می‌توانند سـوابق بیمه‌ای خود را با اشتغال در کارگاه‌ها، اظهار شغل در قالب بیمـه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه پردازی به طور اختیاری تکمیل کننـد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش و از بدو تولد تا بعد از مرگ برای مخاطبان خود برنامه و خدمات دارد و بدون اتکا به منابع دولتی، خدمات متنوعی به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

براساس گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی، طرح بیمه دانشجویی این سازمان در قالب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و به‌صورت خویش‌فرمایی تعریف و طراحی شده و دانشجویان در سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و بیمه‌پردازی کنند.

همچنین در صورتی‌که دانشجویی با سن بیش از ۵۰ سال، معادل سال‌های بیش از ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد هم می‌تواند در این طرح ثبت‌نام کند.

حدود ۳۰ هزار دانشجو در ۳۳ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می‌کنند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر استاد عضو هیات علمی و حق التدریس نیز آموزش دانشجویان استان را بر عهده دارند.

۳۴۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و این شاخص در خراسان شمالی حدود ۳۴ درصد است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

کد خبر: 66426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =