برگزاری سمینار گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تامین‌اجتماعی در دانشگاه پیام نور سنندج

در راستای گسترش فرهنگ بیمه‌ای و اهمیت جایگاه تامین‌اجتماعی و اطلاع‌رسانی و معرفی طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی در بین دانشجویان، سمینار گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تامین‌اجتماعی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی کردستان، در این سمینار که با حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور سنندج همراه بود، مدیرکل تامین‌اجتماعی کردستان گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یک سازمان درآمد و هزینه‌ است که علاوه بر درآمدزایی بخشی از این درآمدها صرف هزینه‌های درمانی و خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت به جامعه بیمه‌شدگان می‌شود.

صلاح قریشی با تاکید بر تبیین ابعاد مفاهیمی تامین‌اجتماعی و گفتمان‌سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج در سطح ملی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و با این گستره بدون اتکا به منابع دولتی خدمات متنوعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی در ادامه تامین‌اجتماعی را ضامن ثبات و همراهی در اجرای هر چه بهتر توسعه و عدالت اجتماعی در جامعه برشمرد و با تشریح چگونگی بیمه دانشجویی افزود: در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی دانشجویان مانند بسیاری از اقشار می‌توانند تحـت پوشش تامین‌اجتماعی قرار گیرند و از خدمات این سازمان استفاده کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی کردستان بیان کرد: با پرداخت حق بیمه از سوی دانشجویان سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد و محاسبه می‌شود و این سوابق در احراز شرایط تعهدات بلندمدت سازمان تامین‌اجتماعی (بازنشستگی، فـوت و ازکارافتادگی) مؤثر است.

وی با بیان اینکه در صورتی که دانشجو از مستمری بازماندگان استفاده می‌کند می‌تواند راسا بیمه‌پردازی داشـته باشـد، گفت: پرداخت حق بیمه دانشجویی مانع دریافت مستمری بازماندگان نخواهـد بـود.

قریشی با اشاره به ثبت‌نام آسان و نحوه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی به صورت غیر حضوری از طریق سامانه es.tamin.ir و اپلیکیشن " تامین‌اجتماعی من" گفت: بعد از پایان دوران دانشجویی نیز دانشجویان می‌توانند سـوابق بیمه‌ای خود را با اشتغال در کارگاه‌ها، اظهار شغل در قالب بیمـه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و یا بیمه پردازی به طور اختیاری تکمیل کننـد.

پنل پرسش و پاسخ، آخرین برنامه نخستین کارگاه علمی گفتمان سازی مفاهیم تامین‌اجتماعی در دانشگاه پیام نور بود که با استقبال کارکنان و دانشجویان مواجه شد و مدیرکل و کارشناسان بیمه‌ای اداره کل تامین‌اجتماعی استان به سئوالات مختلف دانشجویان در حوزه‌های کاری مختلف تامین‌اجتماعی پاسخ داد.

در راستای گسترش فرهنگ بیمه‌ای و اهمیت جایگاه تامین‌اجتماعی و اطلاع‌رسانی و معرفی طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی در بین دانشجویان، سمینار گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تامین‌اجتماعی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.

کد خبر: 66023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =