۷۹۱ واگن جدید به ظرفیت مترو تهران اضافه می‌شود

شهردار تهران گفت: تا سال ۱۴۲۰ باید مترو تهران به اتمام می‌رسید که با برنامه ما در سال ۱۴۱۰ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا زاکانی که برای ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به کشور چین در برنامه «صف اول» شبکه خبر حضور یافته بود، با بیان اینکه خطوط زیرزمینی مترو در حال افزایش است، گفت: در سفر چین قرارداد اجرائی ۷۹۱ واگن منعقد شد. بنا بر این شد که هشت رام قطار شامل ۵۶ واگن به صورت آماده وارد کشور شود و ۱۰ رام نیز به صورت قطعات وارد کشور شود و به نوعی ۵۵ درصد داخلی‌سازی صورت بگیرد و با ۲۵ درصد افزایش میزان قرارداد ۷۹۱ واگن به ناوگان مترو وارد شود. اولین قطار ۱۲ ماه آینده وارد خواهد شد.
زاکانی با بیان اینکه با کمبود قطار روبه‌رو هستیم، افزود: سرفاصله‌ حرکت قطارها بالاست و مردم در فشار هستند؛ مطلوبیت به‌گونه‌ای است که روزانه دو میلیون نفر با مترو سفر می‌کنند. امیدواریم با تأمین واگن‌ها به سه میلیون نفر در روز افزایش پیدا کند. اتفاقاتی که افتاده باعث می‌شود خطوط توسعه یابد. ملحقات خط ۴، ۶ و ۷ تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد. وی ادامه داد: خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را نیز در دستور داریم. تا پایان سال عملیات اجرائی خط ۱۰ در سه جبهه کاری ادامه پیدا می‌کند. خط ۹ نیز در نیمه دوم امسال آغاز می‌شود. برای خط ۱۱ با شرکت‌های چینی و داخلی قرارداد بسته‌ایم و امسال عملیات عمرانی آنها آغاز خواهد شد. با طرف چینی برای خط هشت تفاهم کرده‌ایم و قرار شده سال آینده آن را دنبال کنیم. تا سال ۱۴۲۰ باید مترو تهران به اتمام می‌رسید که با برنامه ما در سال ۱۴۱۰ به اتمام خواهد رسید.

امضای قراردادهای حمل‌ونقل و حل مشکلات پسماند
شهردار تهران گفت: برای هزار دستگاه اتوبوس تک‌کابین برقی، هزار دستگاه اتوبوس دوکابین گازسوز، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد تفاهم شدیم. قرار شد مبتنی بر نیاز تهران، برای مثال ۵۰۰ دستگاه وارد شود و مابقی آن به صورت قطعات باشد و در سال‌های آینده داخلی‌سازی شود. همچنین تفاهمات خوبی در بازدید از کارخانجات تولید تاکسی، اتوبوس، واگن و دیگر موارد صورت گرفت تا بتوانیم به‌عنوان تولیدکننده منشأ اثر شویم.
زاکانی با بیان اینکه با انتقال تکنولوژی از چین، مشکلات پسماند به جای انتقال زباله به جنوب شهر، داخل شهر با حداقل آلودگی حل می‌شود، اظهار داشت: در سفر به چین از شرکت‌های تولید زباله‌سوز بازدید کردیم و به این رسیدیم که این قابلیت را دارند که دستگاه‌های زباله‌سوز را در شهر مستقر کنند. این دستگاه‌ها زباله را به انرژی تبدیل می‌کند و از طرفی دیگر آب تولید شده را تصفیه می‌کنند. دستاوردهای این دستگاه ۷۰ برابر دستگاه زباله‌سوز تهران است. با محاسبه‌ای که در چین ارائه شد، یک‌چهارم برق کل تهران را این زباله‌ها تأمین خواهد کرد.

روند رو به رشد پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی
وی درباره پروژه‌های جدید آزادراهی و بزرگراهی پایتخت بیان داشت: مشغول ساخت یک آزادراه در جنوب شرق تهران به نام شهید شوشتری هستیم که فاز اول آن امسال افتتاح می‌شود؛ با افتتاح این آزادراه ۱.۵درصد ترافیک تهران کاسته می‌شود. همچنین قراردادی برای ساخت تونل به طول ۹.۸ کیلومتر در انتهای اتوبان شهید صیاد شیرازی برای اتصال به اتوبان آزادگان امضا شده است. در غرب تهران نیز برای احداث امتداد بزرگراه یادگار امام در حال فعالیت هستیم.
مترو پرند تا پایان آبان به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار تهران در مورد افتتاح مترو پرند نیز گفت: مترو پرند ادامه خط یک مترو است. بخشی از این خط در گذشته ساخته شده بود و مابقی آن در این دوره تکمیل شد و ایستگاه نیز ساخته شد. مشکلاتی همچون اتصالات برق داشت که در حال رفع است و تا پایان آبان‌ماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: 65289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =