نگهداری از ۵۵ کودک و نوجوان در مراکز شبه خانواده شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از ارائه خدمات آموزشی و نگهداری ۵۵ کودک و نوجوان در ۴ مرکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، حسن غربا درباره نحوه خدمت‌رسانی در مراکز شبه خانواده گفت: از آنجائیکه رشد عاطفی و فرهنگی افراد بدون وجود خانواده دچار اختلال می‌شود و لازم است در این زمینه خدمات تخصصی ارائه شود طبق قانون سازمان بهزیستی موظف شده است خانه‌هایی را تحت عنوان مراکز شبه خانواده تاسیس کند.

وی افزود: مراکز شبه خانواده تلاش کرده است با شبیه‌سازی موقعیت و ماهیت خانواده برای کودکان بدون سرپرست موثر و سرپرست غیرموثر، محیطی طبیعی از یک خانواده ایجاد و پیوندهای عاطفی و صمیمانه بین کودکان و سرپرستان را حاصل کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت ۴ مرکز شبه خانواده در شهرستان خبر داده و افزود: هم اینک ۵۵ کودک و نوجوان بدون سرپرست موثر و سرپرست غیر موثر در این مراکز نگهداری می‌شوند که گروه‌های سنی آنها شیرخوار تا سه سال و ۷ تا ۱۲ سال است که در این مراکز خدمات مراقبتی، آموزشی و تحصیلی، درمانی، مددکاری و...ارائه می‌شود.

غربا تعداد کودکان پذیرش شده در سال جاری را ۱۶ نفر عنوان کرده و ادامه داد: در طی این مدت ۱۰ کودک با اجرای فعالیت‌های تخصصی، مددکاری و حمایتی از مراکز به خانواده زیستی و ۸ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند.

وی با تاکید بر اهمیت رشد کودکان در کانون گرم خانواده بیان کرد: سازمان بهزیستی در صدد است با اجرای هر چه بیشتر طرح امین وقت برای کودکان سرپرست غیرموثر و فرهنگ‌سازی در این باره، کودکان را در فضای گرم خانواده قرار دهد.

کد خبر: 64985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =