غربالگری سلامت ۱۰۰ بازنشسته تامین‌اجتماعی استان اصفهان

به همت اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی و همکاری واحد پرستاری مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، از تعداد ۱۰۰ نفر بازنشسته تامین‌اجتماعی استان طرح غربالگری سلامت انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، رئیس اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان گفت: برای افزایش آگاهی از فشارخون بالا، برپایی برنامه‌های غربالگری اجتماعی با ظرفیت بالا برای تشخیص فشارخون بالا برای افراد در معرض خطر و ترویج اندازه‌گیری معمول فشارخون توسط کارکنان حرفه‌ای بهداشتی در تمام برخوردهای بالینی وجود دارد.

غلامی افزود: براساس آخرین نتایج پیمایش ملی بیماریهای غیر واگیر ۱۳۹۹ دراستان اصفهان ۳/۱ جمعیت بالای ۱۸ سال دراستان اصفهان فشارخون بالا داشته درخطر عوارض جدی این بیماری هستند یعنی از هر ۳ نفر اصفهانی یک نفر مبتلا است و بر همین اساس پایگاه غربالگری سلامت ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی در کانون بازنشستگان برگزار شد و بیماران به مراکز ملکی سازمان ارجاع شدند.

وی آموزش و مشاوره رایگان درباره بیماری‌ها و ارجاع بیماران مشکوک به فشار خون و دیابت جهت تشخیص نهایی و مراقبت به پزشک را از دیگر اهداف بر پایی این ایستگاه عنوان کرد.

در این ایستگاه ضمن توزیع رسانه‌های آموزشی و سنجش فشار خون بین مراجعان، اطلاعات لازم توسط پزشک مشاور درباره بیماری فشار خون و راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری خاموش از طریق خود مراقبتی در اختیار بازنشستگان قرار گرفت.

کد خبر: 64794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =