تمامی فعالان عرصه‌های ورزشی مشمول تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان از فراهم بودن بستر لازم برای پوشش بیمه‌ای فعالان عرصه‌های ورزشی خبر داده و گفت: تمامی ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان عرصه‌های ورزشی مشمول تامین‌اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی در آستانه ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش، با تبریک این مناسبت و ارزوی سلامتی و توفیق برای تمامی دست اندرکاران، افزود: بر اساس مفاد قانونی، تمامی شاغلان حوزه‌های ورزشی از قبیل مربیان و داوران و حتی ورزشکاران عضو تیم‌های باشگاهی در صورتی که دارای رابطه حقوقی با کارفرما بوده و مشمول قانون کار باشند، کارفرما مکلف است نسبت به ارسال لیست حق بیمه آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف، اصلی‌ترین ماموریت این سازمان محسوب می‌شود بیان کرد: در سال‌جاری نیز مکاتبات جدیدی بابت پوشش‌های بیمه‌ای گروه‌هایی همچون ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این عرصه با مبادی مربوطه در شهرهای مختلف داشته‌ایم .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در این باره گفت: تمامی گروه‌های فوق در صورتی که دارای رابطه حقوقی و مزدبگیری با کارفرمایان محل کار خود باشند باید به شکل اجباری در قالب لیست حق بیمه، بیمه‌پردازی داشته، در غیر این صورت می‌توانند با انعقاد قرارداد بیمه‌ای شخصی در زیر گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا اختیاری تحت پوشش قرار گیرند .

مرتضوی افزود: علاقمندان جهت انعقاد قرارداد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه از طریق سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir پس از ایجاد حساب کاربری و ثبت نام اولیه از طریق منوی بیمه‌شدگان ، بخش بیمه‌های خاص نسبت به ثبت قرارداد اقدام کنند.

کد خبر: 64627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =