چالش صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است

«سیدسلمان ذاکر» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی انباشته خود اقدام کند، زیرا چالش اصلی صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی فولاد را پرداخت کند.

ذاکر با اشاره به سیاستهای ابلاغی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در اول فروردین ۱۴۰۱ به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاستهای ابلاغی رهبری یک سند بالادستی و لازم الاجراست.

او با اعلام اینکه در ابلاغیه مقام معظم رهبری بر تامین منابع پایدار صندوق‌ها تاکید شده است، بیان کرد: صندوق بازنشستگی فولاد یک منابع و یک مصارف دارد که بایستی منابع و مصارف به تعادل برسد، اما متاسفانه ورودی صندوق با خروجی آن به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد و افزود: منابع پایدار مانند حق بیمه‌های دریافتی صندوق یا شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی که زیر مجموعه صندوق است.

او با تاکید بر اینکه شرکتهای صندوق بازنشستگی فولاد باید سوده باشد تا بخشی از هزینه های صندوق را تامین کن، اضافه کرد: عمده بنگاههایی که متعلق به صندوق فولاد است یا صندوق سهامدار عمده آن است، زیانده هستند و این حاکی از آن است که بخش‌های اقتصاد که می‌بایست دست صندوق را بگیرد، مانند وزنه‌ای سنگین به پای صندوق بازنشستگی فولاد بسته شده است.

ذاکر با اشاره به اینکه ابلاغیه مقام معظم رهبری، بر حفظ و ارتقای ارزش ذخایر صندوق‌ها به عنوان اموال متعلق به حق مردم با تاکید بر امانتداری است، گفت: اموال سازمان متعلق به کسانی که امروز حق بیمه می‌پردازند و البته بازنشستگانی که سالها به صندوق فولاد حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد سازوکارهای لازم، باید جزو برنامه‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد باشد، توضیح داد: مدیرعامل صندوق باید به عنوان نماینده بازنشستگان فولاد پیگیر مطالبات صندوق باشد و بداند که به عنوان نماینده ۸۷ هزار بازنشسته و شاغلانی که اکنون حق بیمه می پردازند، باید پیگیر مطالبات اعضا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه دولت ۵۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد است، ادامه داد: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی انباشته خود اقدام کند، زیرا چالش اصلی صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است.

او با اعلام اینکه اگر دولت بدهی خود را به صندوق فولاد پرداخت می کرد، سود ناشی از سرمایه گذاری می‌توانست در برقراری تعادل صندوق بسیار موثر باشد گفت: اگر دولت بدهی خودش را به صندوق فولاد بپردازد، این صندوق می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب به درآمدزایی برسد و حتی به نقطه سربه‌سر نزدیک شود.

ذاکر با اعلام اینکه رهبری بر ایجاد رفاه عمومی و برطرف ساختن فقر و محرومیت در ابلاغیه تامین اجتماعی تاکید کردند گفت: ابلاغیه رهبری بر اساس بررسی های همه جانبه و درک درست ایشان از وضعیت اقتصادی کشور است، بنابر این نباید تصمیمی بر خلاف سیاستگذاری رهبری گرفته شود.

وی با اشاره به آنچه در صحن علنی مجلس برای پرداخت بدهی دولت اتفاق افتاد گفت: وقتی دولت بدهکار است، یعنی حق الناس برعهده دارد و باید آن را بپردازد، به همین دلیل اصرار بر پرداخت بدهی دولت داریم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مسوولان صندوق بازنشستگی فولاد خواست پیگیر مطالبات صندوق باشند و گفت: هیچکس نمی تواند و نباید منکر بدهی دولت به صندوق فولاد شود و چون این حقی است که امکان انکار آن وجود ندارد، مدیران صندوق فولاد بدون هیچ مشکلی می توانند مطالبه گر آن باشند و نمایندگان مجلس نیز از این حق حمایت و دفاع می کنند.

کد خبر: 64412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =