پرداخت نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان انواع مستمری توسط تامین‌اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان از پرداخت هفت هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان انواع مستمری به بیمه‌شدگان استانی در نیمه نخست سال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی همزمان با هفته ملی سالمندان، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بازنشستگان و بازماندگان سازمان را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند افزود: تعداد مستمری بگیران تحت پوشش در پنج ماهه لغایت مرداد سالجاری از ۱۷۸ هزار و ۲۰۳ نفر به ۱۸۳ هزار و۱۶۰ نفر افزایش یافته که بیانگر پیوستن متوسط ماهانه ۱۰۰۰ نفر به این جرگه است.

وی با بیان اینکه تعداد بازنشستگان در سالجاری (لغایت مرداد ماه) حدود چهار هزار نفر افزایش داشته و از رشدی ۳/۴ درصدی برخوردار بوده است افزود : تعداد پرونده‌های فوتی نیز در این مدت ۸۰۰ فقره افزایش یافته که طی آن یکهزار و ۱۵۰ نفر به جرگه مستمری‌بگیران بازمانده پیوسته‌اند .

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۵ هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان قرار داشته و به طور متوسط ماهانه در نیمه اول سالجاری یک‌هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان انواع مستمری بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان در قالب تعهدات بلندمدت سازمانی به آنها پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه در شهریورماه، در سطح استان یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان انواع مستمری در قالب تعهدات بلندمدت به این گروه پرداخت شده گفت: این رقم در ماه مرداد یک هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان و در ماه قبل از آن یک هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان و در خرداد یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان بوده است که با افزایش ماهانه تعداد مستمری‌بگیران دائماً در حال رشد است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه بر اساس روند افزایشی متوسط هزار نفر مستمری‌بگیر در هر ماه، پیش‌بینی می‌شود در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش این گروه در استان حدود ۱۸۵ هزار نفر باشند افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در کنار پرداخت مستمری، نیمی از مبلغ قرارداد بیمه تکمیلی این گروه را ( سرانه ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر ) تقبل کرده است که این رقم برای بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران گیلانی ( با احتساب افراد تبعی ) ماهانه حدود ۲۳ میلیارد تومان بوده و در سالجاری تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است .

کد خبر: 64274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =