برگزاری مانور سراسری روز ایمنی در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری مانور بازرسی در استان به مناسبت روز ایمنی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا با اشاره به فرا رسیدن روز ایمنی و آتش نشانی مصادف با ۷ مهر ماه بیان کرد: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت کار درباره صیانت از کارگر و کارفرما که ایمنی و بهداشت کار نیز از مهمترین وظایف این وزارت است ، اولویت این اداره کل در واحدهای اقتصادی پیشگیری از حوادث ناشی از کار است که بازرسان کار با بازرسی‌های دوره‌ای و موردی از بنگاه‌های اقتصادی استان در این راستا آموزش‌ها و تذکرات لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه می‌دهند.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان همزمان با سراسر کشور برگزار و مواردی درباره حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد: همکاران حوزه بازرسی کار در این برنامه به منظور بازدید از پروژه‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری‌ استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، به انجام بازرسی از کارگاه‌های پرخطر اقدام خواهند کرد.

ناصری نیا گفت: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این مانور ضمن شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام خواهند داد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

کد خبر: 64056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =