پلمپ یک کارگاه ساختمانی در کرمانشاه به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پلمپ یک کارگاه ساختمانی در کرمانشاه به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در این باره، گفت: بهره‌گیری از کار شایسته و حفظ سلامت و جان کارگران زحمتکش ساختمان از حقوق اولیه آنها بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهد و با هرگونه تخلفی که جان شاغلان کارگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، از طریق انجام اقدامات قانونی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار، ضمن تعطیلی کارگاه‌های غیر ایمن، نسبت به پیگرد قانونی متخلفان از قوانین و مقررات ایمنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: ادامه فعالیت کارگاه‌های پلمپ شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت‌های عمومی در این کارگاه ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ‌های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

احمدی افزود: برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه‌های ساختمانی استان کرمانشاه، برنامه‌های مرتبط با آموزش ایمنی شاغلان، ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می‌شود.

کد خبر: 63820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =