خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از بیمارستان میلاد و در جلسه‌ با مدیران این مرکز درمانی، خدمات درمان را مهم‌ترین بخش از خدمات تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین اصل مورد توجه در بخش درمان سازمان، صیانت از بیمار و ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت است.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در جریان این نشست بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلان نظام سلامت و در صحبت‌های دیگرشان بارها اعلام کرده‌اند، مدیران و مسئولان حوزه سلامت وظیفه دارند خدمات درمانی را به‌گونه‌ای مدیریت و ساماندهی کنند که بیمار به جز رنج بیماری دغدغه و مشکل دیگری نداشته باشد.

او همچنین با اشاره به راهبردها و روش‌های مختلف ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم و همچنین در خرید راهبردی خدمات از بخش‌های طرف قرارداد، افزود: خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است.

ما در مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی قائل به توسعه خدمات رایگان در همه بخش‌ها هستیم و البته در این توسعه کمی و کیفی خدمات باید الزامات مدیریتی و نظارتی آن را فراهم کنیم. رویکرد درمان رایگان در بخش درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، راهبرد موفق و الگویی است که در نظام سلامت مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: راهبرد دولت سیزدهم هم این است که هزینه درمان را به‌ویژه در سطح درمان بستری تا حد امکان به صفر نزدیک کند. اگر در مدیریت بخش درمان مشکلی وجود دارد و مثلاً تقاضای القایی و هزینه خدمات بدون توجیه به نظام سلامت تحمیل می‌شود، مدیریت این مشکلات بر عهده مدیران نظام سلامت است و نباید این مشکلات موجب ایجاد محدودیت و مشکل برای مردم و بیماران شود.

او در ادامه با سپاس از کادر زحمتکش بخش درمان و افرادی که تا پای جان در کنار مردم و حافظ سلامت و جان مردم هستند، افزود: کار درمان، کار سختی است که مشقت فراوان دارد و فرصت حضور و خدمت در این حوزه، فرصت بسیار ارزشمندی است که فی‌نفسه ارزشمند و مقدس است و با هیچ شغل دیگری قابل قیاس نیست و لذتی که در این خدمت هم برای ارائه‌دهنده خدمت و هم برای بیمار وجود دارد، بسیار قابل توجه است.

او تاکید کرد: بخش درمان، یک بخش مهم و تأثیرگذار در سازمان تأمین‌اجتماعی است و اولویت همه اقدامات در این بخش، ارائه خدمت بهتر و مطلوب‌تر به مردم است و همه روش‌ها و تغییرات مدیریتی و سیاستگزاری‌ها در این بخش باید معطوف به هدف ارائه خدمت بهتر به مردم باشد و نباید اجازه دهیم مردم و مخاطبان در این بخش، در معرض تبعات چالش‌های موجود در این حوزه قرار بگیرند.

کد خبر: 63764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =