بهره‌بردای از ۱۳ طرح تعاونی برای اشتغال ۲۰۲۱ نفر در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۳ طرح تعاونی با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۲۱ نفر همزمان با هفته دولت در این استان بهره‌برداری می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد ناصری‌نیا در جمع خبرنگاران به نقش مهم تعاون در توسعه و مشارکت مردم در اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: هفته تعاون امسال به نام حکمرانی تعاون حکمرانی مردم نام‌گذاری شده و با توجه به تقارن هفته دولت با هفته تعاون در سال جاری، برنامه‌های این اداره‌کل با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سراسر استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این هفته ۱۳ طرح تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: با افتتاح این طرح‌های تعاونی در لرستان، زمینه اشتغال ۲۰۲۱ نفر فراهم می‌شود.

ناصری‌نیا افزود: این طرح ها در حوزه، صنعت، خدمات، کشاوری و یک تعاونی مسکن است که در مجموع ۲۹۴ نفر عضو دارند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: تعاونی مسکن با ۶۶ عضو، سرمایه‌گذاری ۷۴۸ میلیارد ریال و تسهیلات ۲۳۰ میلیارد ریالی همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می شود و با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۹۱۴ نفر، توانایی احداث سالانه ۶۶ واحد مسکن را دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته تعاون ( ۱۳ تا ۱۹ شهریور) امسال همزمان با هفته دولت برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای ۱۲ طرح دیگر قابل افتتاح در لرستان نیز ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۰۷ نفر فراهم خواهد شد.

ناصری‌نیا گفت: حضور در شرکت‌های تعاونی و بررسی مسائل و مشکلات این شرکت‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، نشست تخصصی با فعالان بخش تعاون و تعاون‌گران، تشکلات و اتحادیه‌های تعاونی، برپایی میز خدمت‌رسانی در مصلاهای نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای شرکت‌های تعاونی از دیگر برنامه هفته تعاون و هفته دولت در سطح استان است.

کد خبر: 63241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =