همکاری تامین‌اجتماعی لرستان با کارگاه‌های بحران‌ دار استان

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان گفت: تامین‌اجتماعی استان به منظور تبیت اشتغال در کارگاه‌های تولیدی بحران‌زا بیشترین همکاری را با این کارگاه‌ها داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، منوچهر گودرزی با بیان اینکه طلاق صوری یکی از معضلات تامین‌اجتماعی محسوب می‌شود گفت: باید جلوی سوءاستفاده برخی افراد در مورد طلاق صوری گرفته شود. سازمان تأمین‌اجتماعی که حقوق مستمری پرداخت می‌کند برای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی سعی می‌کنند که طلاق‌های صوری را شناسایی کند. البته تعداد افرادی که از مزیت قانون طلاق صوری استفاده می‌کنند زیاد نیست.

وی درباره پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان، گفت: در کارگاه‌هایی که زیر ۵۰ نفر کارگر دارند بازرسان به صورت سیستماتیک اقدام به بازرسی از این کارگاه خواهند کرد.اما چنانچه کارگاهی دارای بیش از ۵۰ نیرو باشد براساس قانون، امکان بازرسی از آنجا وجود ندارد مگر اینکه آن کارگاه شاکی داشته باشد، به عنوان مثال تامین‌اجتماعی نمی‌تواند ۲۵۰۰ کارگر یک واحد تولیدی را بازرسی و فهرست‌بندی کند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان بیان کرد: تامین‌اجتماعی استان به منظور تبیت اشتغال در کارگاه‌های تولیدی بحران‌زا بیشترین همکاری را با این کارگاه‌ها داشته است.

گودرزی افزود: علیرغم عدم پرداخت تعهدات بیمه‌ای از سوی کارفرمایان به تامین‌اجتماعی لرستان، باز هم این سازمان خدمات درمانی را به کارگران بیمه شده ارائه کرده است.

کد خبر: 63179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =