۴۹ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی کرمان گفت: ۴۹ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش تامین‌اجتماعی بوده و این در حالی است که تعهدات سنگین این سازمان در استان به جامعه هدف ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمان، پنجمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مهدی مسکنی، معاونت امور تعاون وزارت‌خانه، امیر حسن زاده معاونت اقتصادی استانداری، شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع برگزار شد.

در این نشست محمودشیخ شعاعی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان در ابتدا با ارائه گزارشی از عملکرد استان بیان کرد: این سازمان در استان با ۲۶ شعبه اصلی، ۱۳ واحد اقماری و ۸ واحد خصوصی کارگزاری خدمات خود را به مردم استان ارائه می‌دهد.

وی با استناد به پایگاه آماری این سازمان اشاره‌ای به افزایش ۵/۲ دهم درصدی بیمه‌شدگان و ۸ درصدی مستمری‌بگیران در سال گذشته داشت و گفت: ۴۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش این سازمان قرار دارد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان پرداخت تعهدات سنگین این سازمان را در استان به جامعه هدف را ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: ۵۴ هزار کارگاه در استان کرمان تحت پوشش این سازمان قرار دارد که از این تعداد ۲۲ هزار کارگاه از سهم پرداخت حق بیمه توسط دولت بهره‌مند می‌شوند.

در این نشست شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به نقش و اهمیت سازمان تامین‌اجتماعی در حفظ اشتغال و همراهی با جامعه کارگری و کارفرمایی داشت و افزود: همه ما باید همت کنیم ضمن فرهنگ‌سازی در راستای ایجاد و بهبود فضای کسب و کار، فرهنگ بیمه را در کنار اشتغال به جهت تامین آینده قشر زحمت‌کش کارگری بالا ببریم.

کد خبر: 62724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =