ارائه بیش از ۲۷ هزار مورد خدمت توسط اورژانس اجتماعی آذربایجان غربی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته در مجموع ۲۷ هزار و ۹۳۶ مورد خدمت و در سال جاری نیز تاکنون شش هزار و ۳۱ مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، محمدرضا جدیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یکی از مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی استان برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته هشت هزار و ۲۱۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۳ انجام و در مجموع ۲۷ هزار و ۹۳۶مورد خدمت توسط اورژانس اجتماعی ارائه شد همچنین در سال جاری تاکنون دو هزار و ۱۵۱ مورد تماس با ۱۲۳ انجام شده و شش هزار و۳۱ مورد نیز خدمات ارائه شده است.

جدیدی با اشاره به اینکه کودک کار به کودکی اطلاق می شود که زیر ۱۸سال سن دارد و مجبور به کار است، بیان کرد: در استان، کودکان کار اکثرا بومی هستند و تاکنون هیچ کودک کار غیر بومی برای بهزیستی گزارش نشده است. در حال حاضر نیز در استان ۲۲مرکز نگهداری کودکان کار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالمندآزاری، کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت خانوادگی، دختران فراری و در معرض آسیب و معلول‌آزاری از دلایل مراجعه به اورژانس اجتماعی است، گفت: در حال حاضر در ۱۴ شهرستان دارای جمعیت بالای۵۰ هزار نفر جمعیت، اورژانس اجتماعی فعال است که بیشتر مراجعات نیز در مورد کودک‌آزاری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: بیشتر خدمات اورژانس اجتماعی در خود مرکز بصورت حضوری و با عنوان مداخله در بحران های فردی و خانوادگی، ارائه می شود که در این باره در سال گذشته ۵۲۰ نفر و امسال نیز ۱۱۹ نفر از این طریق پذیرش و خدمات دریافت کرده‌اند.

کد خبر: 62425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =