وضعیت ذخیره دارو در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی اردبیل مناسب است

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اردبیل با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره دارو در مراکز درمانی وابسته به سازمان گفت: هم اکنون ذخیره قابل توجهی دارو برای مصرف در دوره زمانی ۶ ماهه در اختیار داریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی نیک سیرت در تشریح اقدامات انجام شده برای رفع کمبود اقلام دارویی در استان بیان کرد: با اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته، وضعیت ذخیره دارو در مراکز درمانی ملکی وابسته به مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مناسب است.

وی با بیان اینکه هم اکنون به طور میانگین ذخیره قابل توجهی از دارو برای مصرف در دوره زمانی ۶ ماهه در اختیار داریم، گفت: تلاش می شود برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان داروی مورد نیاز برای یک سال تامین شود.

نیک سیرت افزود: مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان از ابتدای امسال ۳۲۰ میلیارد ریال دارو خریداری و ذخیره‌سازی کرد تا مراجعه‌کنندگان و بیمه‌شدگان در تامین داروی مورد نیاز مشکلی نداشته و دغدغه آنها فقط بیماری باشد.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی طبقه کارگر و زحمتکش هستند گفت: تلاش شده تمامی خدمات درمانی از جمله ویزیت و داروی مورد نیاز این قشر در مراکز درمانی و به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد و لازم نباشد آنها برای تهیه داروی مورد نیاز خود داروخانه های سطح شهر را بگردند. برای همین روند خرید و ذخیره دارو تداوم خواهد داشت و هم اکنون خرید داروهای پرمصرف مانند آنتی‌بیوتیک‌ها در اولویت مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قرار دارد.

مدیر درمان سازمان تامین‌اجتماعی استان اردبیل با اشاره به برگزاری منظم جلسات و چک کردن داروهای موجود در واحدها و مدیریت خریدها، بیان کرد: با استخراج فایلی به صورت تجمیعی میزان داروهای موجود در انبار رنگبندی و برای مدیریت بهتر به تمامی مراکز درمانی ملکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی ارسال می‌شود تا در تامین داروی مورد نیاز مراجعه‌کنندگان مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: در مجموع در دو ماه گذشته اقدامات خوبی در ضابطه‌مند کردن خرید و تامین داروی مورد نیاز در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اردبیل انجام شده است.

کد خبر: 62022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =