اجرای طرح "نجم" در ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از اجرای طرح نجم (نظارت جامع مهارت) در ۱۸ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،حشمت الله معتمدی، بیان کرد: این طرح با اهداف استقرار نظام مولدسازی، افزایش بهره‌وری و کیفیت آموزش‌های مهارتی و به منظور بررسی تجهیزات و املاک کارگاه‌های بدون کارآموز در سطح استان با حضور کارشناسان و بازرسان فنی و حرفه‌ای در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح نجم به عنوان یک ابرپروژه‌ با عنوان نهضت ملی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی شد گفت: این طرح برنامه‌ریزی شد تا پس از سال‌ها، پایشی در فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت بگیرد که در قالب آن به تمام نیازهای استان‌ها پرداخته و با توجه به نرخ بیکاری استان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا به نیازهای هر استان متناسب با جمعیت و فرهنگ، صنعت و بخش‌های مرتبط با حوزه مهارت پرداخته شده است بیان کرد: نجم در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک طرح نظارتی، پایش بزرگی را نسبت به حوزه‌ مهارتی انجام می‌دهد تا بتوان با برنامه‌ریزی میان مدت، کوتاه و بلندمدت فاصله بین مهارت و دانش در کارگاه‌های تولیدی را کم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: ۱۹ هزار و ۹۹۰ نفر طی سال گذشته مهارت‌های فنی را در مراکز دولتی این استان فرا گرفتند و گواهینامه معتبر دریافت کردند.

معتمدی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را از رسالت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: ۱۹ مرکز ثابت با ۱۵۰ مربی و ۳۴۸ مرکز آزاد یا بخش خصوصی با ۷۰۰ مربی، آموزش کارآموزان فنی حرفه‌ای لرستان را بر عهده دارند و علاوه بر این ۳۰ مرکز جوار کارگاهی در این استان مشغول به آموزش هستند.

کد خبر: 61379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =