جذب ۶۰ درصدی آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اردبیل در بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل از جذب ۶۰ درصدی آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اردبیل در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم یونسی، با اشاره به فعالیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی افزود: پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار داریم که به صورت رایگان به علاقمندان و جویندگان کار، خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در کنار این مراکز، ۲۲۰ مرکز آموزش خصوصی (آموزشگاه‌های آزاد) نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقمندان ارائه می‌کنند که تنوع رشته‌ها در این مراکز بسیار زیاد است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل متولی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در استان است گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

یونسی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف کشف و پرورش استعدادهای مهارتی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای دانش آموزان برگزار می شود، گفت: انتظار داریم خانواده‌ها در تدارک برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حتما فاکتور مهارت‌آموزی را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: در طول مسابقات ملی مهارت در ادوار گذشته از لحاظ میانگین امتیازی جزو استانهای برتر کشوری می باشیم و این افتخار حاصل تلاش خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که علی رغم کمبود اعتبارات و ابزارآلات و تجهیزات کسب شده است و بسیار حائز اهمیت است.

یونسی بیان کرد: برای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت که مقرر است در سال‌جاری با مشارکت بخش دولتی و خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شود، برای حمایت دستگاه‌های استان حساب ویژه باز کرده‌ایم و خواهان جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استان برای برگزاری باشکوه مسابقات و در حد استاندارد جهانی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: ۶۰ درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه ای جذب بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و برای بکارگیری مقام‌آوران مسابقه ملی مهارت در واحدهای تولیدی اقداماتی را انجام می‌دهیم.

کد خبر: 61231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =