«پلکان» نمایشگاهی که برای فرزندان و والدین برنامه دارد

اگر می‌خواهید آخر هفته دلچسبی برای کودکتان ایجاد کنید نمایشگاه «پلکان» در شش گالری خانه هنرمندان ایران فرصت مناسبی است تا کودکان را به تماشای نقاشی همسالانشان ببرید. البته قبل از آخر هفته هم امکان بازدید از این شش گالری فراهم است هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ درهای گالری‌های خانه هنرمندان ایران به روی شما باز هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نمایشگاه «پلکان» ۱۹ خرداد در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده و تا ۲۹ خرداد ماه میزبان علاقه‌مندان است. برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید روزهای یکشنبه تا جمعه به گالری‌های خانه هنرمندان بروید و حتی امکان بازی و نقاشی برای کودکان و بزرگسالان فراهم است.

اگر علاوه بر تفریح،‌ آموختن در مورد هنر کودکان و رشد هنر آنها برایتان مهم و جالب است، ساعت ۱۸:۳۰ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه در کنار نمایشگاه «پلکان» نشست‌هایی با موضوع کودک برگزار می‌شود. نشست‌هایی که هنوز امکان شرکت در آنها برای شما وجود دارد به شرح زیر است:

«هنر پدرانگی» موضوع نشستی است که پنجشنبه ۲۵ خردادماه با حضور "حسن احمدی" و "حسام ایپکچی" در سالن استاد امیرخانی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد بسیاری از مردان حتی آنهایی که پدر نیستند می‌توانند با حضور در این نشست نکاتی را بیاموزند.

جمعه ۲۶ خردادماه: در آخرین نشست این نمایشگاه، سالن استاد شهناز میزبان نشست «نقش هنر و بازی در رشد مغزی کودک» است که "عبدالرحمن نجل‌رحیم" در آن حضور دارد.

البته سه نشست‌ دیگر نیز در این نمایشگاه و در روزهای گذشته با موضوع کودک برگزار شده است که به شرح زیر بوده:

یکشنبه ۲۱ خردادماه: «کودک و موزه» عنوان اولین نشست بود که با حضور "زهرا فرمانی"، "لیلا کفاش‌زاده" و "فرزانه طاهری" در سالن استاد امیرخانی میزبانی شد.

دوشنبه ۲۲ خردادماه: در این روز نشستی با موضوع «بازی به مثابه امر رهایی‌بخش» با حضور "امیر مازیار "و "حسام سلامت" در سالن استاد شهناز برگزار شد.

«هنرمند کودک، کودک هنرمند» هم عنوان نشستی بود که سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه با حضور "کیوان عسگری" و "نادر فاطمی" برپا شد.

نمایشگاه نقاشی «پلکان» تا ۲۹ خرداد ماه در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، استاد ممیز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران ادامه دارد اما آخرین نشست جمعه برگزار خواهد شد. سمیه دادرس پژوهشگر این پروژه و پگاه بهروزفر برگزارکننده این نمایشگاه هستند.

سمیه دادرس،‌ پژوهشگر این نمایشگاه نقاشی درباره دغدغه ایجاد این رویداد گفت: سال‌ها با این پرسش روبرو بودم که وقتی صحبت از آموزش کودک می‌شود، یادگیری چه مهارت‌هایی، موجب زندگی بهتر، کاهش درد و رنج ناشی از خطا برای او بوده و موجب تسهیل روابط در موقعیت‌های اجتماعی مختلف می‌شود. این دغدغه به سبب تجارب شخصی و قرار گرفتن در جایگاه مادری و بعد به عنوان یک مربی برایم اهمیت بسیاری یافت.

دادرس امیدوار است با برگزاری و ادامه چنین نمایشگاه‌هایی به اهمیت کودکان در سبک زندگی و روزمره بزرگترها بیشتر شود و توجه‌ بیشتری به موضوعاتی چون کودکان دور مانده از تحصیل، اهمیت توجه به کودکان و نیز هنر و احساست آنها جلب شود.

کد خبر: 61140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =